Mazda3 turbo: Не е Mazdaspeed, но все пак е забавна
Mazda няма да възражда Mazdaspeed
Mazda няма намерение да възражда Mazdaspeed в близко бъдеще. Компанията се стреми да премине към по-висок клас и не би поставила такъв младешки етикет на своите премиум автомобили. Следващото най-добро нещо е Mazda3 Turbo. С турбокомпресорен четирицилиндров двигател, по-твърдо окачване и стандартно задвижване на всички колела, Turbo е наистина забавно за каране. И с начална цена от 34,435 долара, е на добра цена. Но ако сте се надявали на Mazdaspeed3 под ново име, това не е то.
Бързи спецификации на Mazda3 Turbo Premium Plus 2024
- Двигател: Турбокомпресорен 2.5-литров четирицилиндров
- Мощност: 250 конски сили
- Трансмисия: Шестстепенна автоматична
- 0-100 км/ч: 5.8 секунди (прибл.)
- Начална цена / Тествана цена: $34,435 / $38,410
Двигател и производителност
Турбокомпресорният 2.5-литров четирицилиндров двигател на Mazda3 Turbo произвежда 250 конски сили. Това е значително увеличение с 59 конски сили спрямо стандартната Mazda3 и внушителни 164 фунт-фута въртящ момент. Шестстепенната автоматична трансмисия и задвижването на всички колела са стандартни. Един недостатък на Turbo 3 е липсата на ръчна трансмисия.
Управление и комфорт
Усилените предни пружини и подсилената предна ос правят вече отличната управляемост на Mazda3 още по-агилна. Воланът е тежък, но отзивчив, окачването е настроено за агресивно шофиране, а движенията на тялото са предвидими. По-лепкави гуми биха помогнали; стандартните Bridgestone Turanza EL440 не са особено добри изпълнители.
Интериор и удобства
Интериорът не получава никакви визуални подобрения, но това не е необходимо. "Премиум" етикетът на Mazda е очевиден от момента, в който отворите вратата на водача. Червена кожа, премиум черни акценти и висококачествени алуминиеви покрития. Седалките са изключително удобни и имат електрическа настройка с лумбална поддръжка за водача, докато пътникът получава отопление.
Недостатъци
Но с едва 94.5 см височина на втория ред, пространството е ограничено. Volkswagen Golf GTI има 96.8 см височина на втория ред за сравнение. Пространството за товар зад задните седалки е 569 литра, което е по-добро от 564 литра на GTI. Но Honda Civic Hatchback остава крал с 694 литра. Информационно-развлекателната система на Mazda започва да изглежда остаряла. Ротационният контролер е неудобен с безжичен Apple CarPlay и Android Auto, началният екран е труден за навигация, а въпреки че 10.3-инчовият екран е (накрая) сензорен, той е позициониран твърде далеч от водача за удобно използване.
Заключение
Mazda3 Turbo е премиум хечбек с мощен турбокомпресорен двигател и приятни динамични качества. Въпреки че не е второ издание на Mazdaspeed3, тя е солидна покупка. Сравнявайки с конкурентите като Honda Civic Hatchback и Volkswagen Golf GTI, Mazda3 Turbo предлага добро съотношение цена-качество.