Maserati GT2 Stradale дебютира в Монтерей: хардкор спортен автомобил
Maserati с нова пътна версия на състезателния GT2
Maserati се завърна в международните автомобилни състезания миналата година с пускането на състезателния автомобил GT2, базиран на MC20 суперавтомобила. Сега състезателният автомобил има пътна версия - новият GT2 Stradale.
Представяне на GT2 Stradale
Автомобилът беше представен в петък на The Quail, A Motorsports Gathering, едно от водещите събития на Monterey Car Week 2024 в Калифорния. На събитието бяха показани и специалната версия MC20 Icona и състезателният Mcxtrema.
Разработка и спецификации
Maserati заявиха, че GT2 Stradale е разработен паралелно със състезателния GT2, като същите инженери са работили и по двата проекта. Това позволява пътната версия да бъде много близка до състезателната, което гарантира уникално изживяване.
И двата автомобила споделят карбонова структура и 3.0-литров V6 двигател с два турбокомпресора. GT2 Stradale е по-мощен от състезателния автомобил, тъй като не трябва да отговаря на състезателни регулации. Максималната мощност е 631 к.с., с 10 к.с. повече от MC20.
Ефективност и аеродинамика
GT2 Stradale ускорява от 0 до 100 км/ч за 2.8 секунди и достига максимална скорост от 323 км/ч. Автомобилът разполага с усъвършенстван аеродинамичен пакет, включващ вентилиран преден капак, удължен преден сплитер и голям заден спойлер. Тези елементи осигуряват до 500 кг притискаща сила при скорост от 280 км/ч.
Лекота и персонализация
20-инчовите ковани джанти с централно заключване намаляват теглото с почти 19 кг, а общото тегло на автомобила е 1365 кг. Maserati предлага множество опции за персонализация, включително Performance и Performance Plus пакети, които включват полусликови гуми Michelin, карбоново-керамични спирачки и електронен диференциал с ограничено приплъзване.
Интериор и допълнителни функции
В интериора на GT2 Stradale Maserati е инсталирал нови седалки с карбонови облегалки и синя Alcantara тапицерия. Допълнителни карбонови елементи могат да бъдат избрани за праговете на вратите, лостчетата за смяна на предавки и централната конзола.
Новият режим на шофиране Corsa позволява на водача да настройва стабилността, сцеплението и ABS системата. Водачите, които изберат Performance и Performance Plus пакети, получават допълнителен режим Corsa Evo за по-голяма настройка на електронните шасис системи.