Мария, виртуалният асистент на главната дирекция по транспорт на Испания

Нова дигитална услуга за управление на услуги и информация
Главната дирекция по транспорт (DGT) на Испания представи Мария - новия виртуален асистент, който революционизира начина, по който гражданите осъществяват своите взаимоотношения с транспортните органи. Този дигитален помощник използва генеративна изкуствена интелигентност и предлага информация и обслужване на всяко място и по всяко време.
Как работи виртуалният асистент Мария?
Функционирането на Мария се основава на технологията RAG (Retrieval-Augmented Generation). Чрез нея асистентът комбинира напреднал модел за обработка на език с обширна база от официални документи на DGT, преведени във векторен формат. Това позволява на потребителите, които задават въпроси за подновяване на разрешителни, плащания на санкции или регистриране на автомобили, да получават ясни и точни отговори.
Управление на услуги и достъпност по всяко време
Мария е достъпна 24 часа на ден чрез дигиталния портал на DGT. Чрез този канал, потребителите могат да извършват почти всяка административна услуга, без да се налага да посещават офиси. Това улеснява взаимодействията на гражданите с админстрацията и ги прави по-ефективни.
„Мария е важна стъпка напред в нашата дигитализация,“ заяви представител на DGT.
Един от най-силните аспекти на Мария е възможността да отговаря на въпроси, поставени на естествен език. Това осигурява по-интуитивна и лесна за разбиране система на комуникация, която премахва бариерите за хората, по-малко свикнали с технологиите.
С помощта на Мария, услугите на DGT стават по-достъпни и лесни за ползване, като значително подобряват обслужването на клиентите.
Изображения: Dirección General de Tráfico (DGT)
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
