Маргарет Тачър и принцеса Даяна: колата, която ги обедини
Историята на Austin Metro: от дебюта до легендата
На 8 октомври 1980 г. се състоя дебютът на един от най-забележителните английски автомобили - Austin Metro. Само два дни по-късно, Маргарет Тачър, министър-председател на Великобритания, използва този автомобил за откриването на Международното автомобилно изложение в Бирмингам.
Знаменити собственици и популярност
През 1982 г. бъдещата принцеса Даяна закупува Austin Metro малко преди сватбата си с принц Чарлз. Тя го използва, за да избяга от досадните папараци. Първоначално Metro е предназначено да замени популярната Mini. Моделът е с компактна двуобемна каросерия с три врати и е проектиран за петима пътници. За дизайна работят Дейвид Батч и Харис Ман.
Технически характеристики и иновации
Austin Metro е оборудван с карбураторни двигатели: 1,0-литров с 41 - 48 к.с. или 1,3-литров с мощност 61 - 63 к.с. Максималната скорост варира от 140 до 166 км/ч. През 1981 г. е добавена автоматична скоростна кутия, снижаваща максималната скорост до 125 - 148 км/ч. Интересна характеристика е иновативното окачване на колелата - Hydragas, осигуряващо повишен комфорт.
Еволюция и производствени промени
През 1984 г. Metro претърпява рестайлинг с промени в предната част и интериора. Моделът се произвежда и с каросерия хечбек с пет врати, както и в търговска версия - ван, наречен Metro-van. Поради промените в английската автомобилна индустрия, автомобилът сменя името си няколко пъти, като MG Metro и Rover Metro.
Производство и наследство
От 1980 до 1998 г. са произведени 2 милиона 078 хиляди 218 автомобила Metro. Този модел остава важна част от историята на британската автомобилна индустрия, обединявайки иновации и популярност в един компактен автомобил.