известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Малък пробег на стара кола: какво може да означава и какви проблеми крие

Екип MyVe
Екип MyVe
20:50 | 18.08.2024
Време за четене: 03:17 мин.
Малък пробег на стара кола: какво може да означава и какви проблеми крие

Километражът и състоянието на автомобила

Километражът е най-лесният начин за оценка на състоянието на автомобила. Теоретично, колкото по-малък е пробегът, толкова по-малко е използвана колата, което означава, че е в много по-добро състояние от другите коли с голям пробег. Но експертите предупреждават: на одометъра не може да се вярва. И въпросът тук изобщо не е свързан с превъртането на километража, практикувано в някои случаи.

Скромният пробег може да бъде предупредителен знак

Противно на общоприетото схващане, малките цифри на километража всъщност могат да бъдат предупредителен знак. Дори и да не вземете предвид измамниците и възможността пробегът да е бил променен. Необичайно скромният пробег на стара кола може да показва тежката й съдба.

Най-вероятно на колата не е обърнато нужното внимание и тя стои дълги години, забравена от всички, в някакъв гараж. Закупуването на такъв автомобил може да доведе до неочаквани разходи за ремонт.

Причини за проблеми с двигателя в горещините и как да ги предотвратим

Всички автомобили изискват редовна поддръжка и шофиране. Всяка част, от шасито до най-малкия болт или гумена запушалка, се разгражда, ръждясва, напуква, огъва и счупва с времето. По време на експлоатация собственикът периодично сменя гумени уплътнения и други дребни детайли, за да предотврати по-сериозни повреди.

Когато автомобилът стои неподвижно, всички негови елементи остаряват заедно с него. Дори да се съхранява в отопляем гараж или пък в херметичен балон с постоянна влажност. Старата охлаждаща течност става киселина и може да корозира метала на системата отвътре.

Ефекти върху спирачната система

Спирачната течност поема вода, което може да доведе до корозия на главния цилиндър, спирачните тръбопроводи и дори съпортите.

Препоръки на китайските производители и възможни щети

Гумените уплътнения във всички модули губят еластичност с течение на времето. Бензинът се влошава за няколко месеца, губейки октаново число и потенциално оставяйки остатъци в горивната система. Като минимум това затруднява стартирането на двигателя, а в най-лошия случай може да задръсти цялата система.

В резултат на това една рядка класическа кола може да изглежда като истинска капсула на времето, сякаш току-що е слязла от производствената линия. Всъщност това е изпълнено с много скрити проблеми, чието решаване ще изисква много усилия и пари. Ако една кола не е карана редовно, не можете да сте сигурни, че за нея са полагани необходимите грижи.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: