Малък пробег на стара кола: какво може да означава и какви проблеми крие
Километражът и състоянието на автомобила
Километражът е най-лесният начин за оценка на състоянието на автомобила. Теоретично, колкото по-малък е пробегът, толкова по-малко е използвана колата, което означава, че е в много по-добро състояние от другите коли с голям пробег. Но експертите предупреждават: на одометъра не може да се вярва. И въпросът тук изобщо не е свързан с превъртането на километража, практикувано в някои случаи.
Скромният пробег може да бъде предупредителен знак
Противно на общоприетото схващане, малките цифри на километража всъщност могат да бъдат предупредителен знак. Дори и да не вземете предвид измамниците и възможността пробегът да е бил променен. Необичайно скромният пробег на стара кола може да показва тежката й съдба.
Най-вероятно на колата не е обърнато нужното внимание и тя стои дълги години, забравена от всички, в някакъв гараж. Закупуването на такъв автомобил може да доведе до неочаквани разходи за ремонт.
Причини за проблеми с двигателя в горещините и как да ги предотвратим
Всички автомобили изискват редовна поддръжка и шофиране. Всяка част, от шасито до най-малкия болт или гумена запушалка, се разгражда, ръждясва, напуква, огъва и счупва с времето. По време на експлоатация собственикът периодично сменя гумени уплътнения и други дребни детайли, за да предотврати по-сериозни повреди.
Когато автомобилът стои неподвижно, всички негови елементи остаряват заедно с него. Дори да се съхранява в отопляем гараж или пък в херметичен балон с постоянна влажност. Старата охлаждаща течност става киселина и може да корозира метала на системата отвътре.
Ефекти върху спирачната система
Спирачната течност поема вода, което може да доведе до корозия на главния цилиндър, спирачните тръбопроводи и дори съпортите.
Препоръки на китайските производители и възможни щети
Гумените уплътнения във всички модули губят еластичност с течение на времето. Бензинът се влошава за няколко месеца, губейки октаново число и потенциално оставяйки остатъци в горивната система. Като минимум това затруднява стартирането на двигателя, а в най-лошия случай може да задръсти цялата система.
В резултат на това една рядка класическа кола може да изглежда като истинска капсула на времето, сякаш току-що е слязла от производствената линия. Всъщност това е изпълнено с много скрити проблеми, чието решаване ще изисква много усилия и пари. Ако една кола не е карана редовно, не можете да сте сигурни, че за нея са полагани необходимите грижи.