Lotus Theory 1: концепт с нестандартни врати и централна седалка
Lotus представя новия концепт Theory 1
Lotus представи Theory 1, новия си концептуален автомобил. Theory 1 е изцяло електрически, с батерия от 70 kWh и задвижване на всички колела. С мощност от 987 к.с., автомобилът ускорява до 100 км/ч за 2.5 секунди и достига максимална скорост от 322 км/ч.
Визия за електрическото бъдеще на Lotus
Lotus има големи планове за своето електрическо бъдеще и Theory 1 е първият поглед към тези планове. Concept автомобилът е двуместен спортен модел с мощност от 987 к.с., задвижване на всички колела и целево тегло под 1588 кг.
Дизайн и иновации
Theory 1 представя бъдещата дизайнерска схема на Lotus. Вдъхновен от Esprit, профилът на автомобила включва остър клиновиден нос с тънки фарове във форма на бумеранг. Задната част е уникална, с ултра-тънки задни светлини, висок разгъваем спойлер и огромен дифузьор.
Най-интересното в дизайна са вратите, които се отварят, като се завъртат назад и нагоре, подобно на обратната версия на диедралните врати на Koenigsegg. Автомобилът разполага с карбонова структура и три места: централно разположено място за водача и две места от двете му страни за пътниците.
Технологии и удобства
Интериорът на Theory 1 включва head-up дисплей и екрани до всяка A-колона вместо странични огледала. В седалките, вратите и волана са вградени надуваеми подложки за масаж и хаптична обратна връзка. В облегалките за глава има вградени високоговорители, използващи 3D-принтирана структура.
Най-интересната част от интериора са бутоните "на поискване". Те са изработени от "реактивен текстил", който може да представи бутони при нужда и да ги скрие, когато не са необходими. Например, ако зад вас се приближава автомобил, текстилът може да ви даде леко потупване по рамото.
Производителност и характеристики
В сърцето на Theory 1 е батерия от 70 kWh, която осигурява пробег от около 402 км. Автомобилът също така предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за под 2.5 секунди и максимална скорост от 322 км/ч. С мощност от 987 к.с., Theory 1 е значително по-мощен от другите електрически суперкари на Lotus.
Theory 1 е около 300 кг по-лек от Evija, което показва, че Lotus се връща към основната си философия за леки спортни автомобили, дори в ерата на тежките електромобили. "Имаше период на максимализъм, но сега стигнахме до точка на плато в стилистичен и технологичен аспект", сподели вицепрезидентът по дизайна Бен Пейн. "Не сме в състезание за числа с този автомобил."