известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Lotus Elise VHPK: ултра лек рестомод с централна седалка и тегло само 600 кг

Екип MyVe
Екип MyVe
15:00 | 15.09.2025
Време за четене: 01:52 мин.
Lotus Elise VHPK: ултра лек рестомод с централна седалка и тегло само 600 кг

Analogue Automotive показва карбонов вариант на класическия S1 Elise

Към 30-годишния юбилей на Lotus Elise британската фирма Analogue Automotive разкри своята версия VHPK. Колата тежи едва 600 кг и използва централно разположена седалка.Ще бъдат създадени само 35 автомобила.

VHPK регистрира 600 кг. За сравнение, базовият Mazda MX-5 е 1 073 кг, а Toyota GR86 – 1 276 кг. Оригиналният S1 Elise от 1996 г. бе 755 кг. Така новият проект е два пъти по-лек от много съвременни купета. Теглото пада заради нова карбонова каросерия. Материалът присъства и в интериора, колелата и спирачките. Решението връща духа на ранните Elise, които имаха олекотени MMC дискове.

Централна седалка за оптимален баланс

Колата разполага с една централно поставена седалка. Този избор намалява масата и подобрява разпределението на тежестта. Идеята идва от заводските Elise състезатели от шампионата Autobytel Lotus.

Analogue Automotive запазва 1,8-литровия Rover K-series. Базовият мотор някога даваше 118 к.с. Версията VHPD по-късно достигна 187 к.с. Сега двигателят е доработен до 250 к.с. чрез ковани и фрезовани части. С маса 600 кг това означава 400 к.с. на тон.

Планирани са само 35 екземпляра, с поръчки от следващата година. Цената остава тайна, но ще изисква сериозен бюджет. Моделът цели колекционери, търсещи изключителност и минимална маса.

Изображения: ANALOGUE AUTOMOTIVE

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Галерия:

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: