Lotus Elise VHPK: ултра лек рестомод с централна седалка и тегло само 600 кг

Analogue Automotive показва карбонов вариант на класическия S1 Elise
Към 30-годишния юбилей на Lotus Elise британската фирма Analogue Automotive разкри своята версия VHPK. Колата тежи едва 600 кг и използва централно разположена седалка.Ще бъдат създадени само 35 автомобила.
VHPK регистрира 600 кг. За сравнение, базовият Mazda MX-5 е 1 073 кг, а Toyota GR86 – 1 276 кг. Оригиналният S1 Elise от 1996 г. бе 755 кг. Така новият проект е два пъти по-лек от много съвременни купета. Теглото пада заради нова карбонова каросерия. Материалът присъства и в интериора, колелата и спирачките. Решението връща духа на ранните Elise, които имаха олекотени MMC дискове.
Централна седалка за оптимален баланс
Колата разполага с една централно поставена седалка. Този избор намалява масата и подобрява разпределението на тежестта. Идеята идва от заводските Elise състезатели от шампионата Autobytel Lotus.
Analogue Automotive запазва 1,8-литровия Rover K-series. Базовият мотор някога даваше 118 к.с. Версията VHPD по-късно достигна 187 к.с. Сега двигателят е доработен до 250 к.с. чрез ковани и фрезовани части. С маса 600 кг това означава 400 к.с. на тон.
Планирани са само 35 екземпляра, с поръчки от следващата година. Цената остава тайна, но ще изисква сериозен бюджет. Моделът цели колекционери, търсещи изключителност и минимална маса.
Изображения: ANALOGUE AUTOMOTIVE
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
