Leapmotor срещу Euro NCAP: цена или сигурност

Безопасността или цената са по-важни?
В последните години цените на новите автомобили в Европа значително се повишиха. Основните фактори са пандемията, кризата с доставките и нарастващите регулаторни изисквания. Това постави фокуса върху марки като Leapmotor, които преосмислят връзката между сигурност и икономическа достъпност, предизвиквайки интензивен дебат в сектора.
Стои ли Leapmotor зад сигурността на всеки автомобил?
Leapmotor, китайска компания, в партьорство със Stellantis за своето навлизане в Европа, поставя под въпрос нуждата от постигане на петзвездната сигурност, предоставяна от Euro NCAP, водещ регулаторен орган по отношение на автомобилната защита. Според директора по маркетинг в Европа, Франческо Джакалоне, компанията се стреми към конкурентни цени без компромис с основните нива на защита.
„Необходимо ли е да увеличим цените на всички продукти, за да отговорим на нормативните изисквания или е по-логично да предложим различни опции, позволявайки на клиента да избере кои функции да активира?“ — Франческо Джакалоне.
За да продават автомобили в Европа, производителите трябва да отговорят на множество технически изисквания, които увеличават крайната цена на производството. Сред тях са разширените системи за подпомагане на водача (ADAS), които изискват значителни разходи за инсталация и разработка.
Euro NCAP дава най-висока оценка само на моделите, включващи различни ADAS системи, като система за аварийно спиране, поддържане на лентата и интелигентно управление на скоростта. За Leapmotor тези функции в малките и евтини модели биха увеличили цените и отдалечили предложението от обещаното качество на технологиите на достъпни цени.
Противоречията за Euro NCAP
Подходът на Leapmotor не включва намаляване на пасивната безопасност, обхващаща структурата, въздушните възглавници или устойчивост на купето. Всички техни модели съдържат високо устойчиви стомани и множество въздушни възглавници като стандартно оборудване. Последната звезда в класацията Euro NCAP често зависи от конфигурацията и присъствието на ADAS, което, според Джакалоне, не винаги е най-важното за потребителите.
Подходът на Leapmotor намира подкрепа в други производители като Stellantis и Renault, които също призовават за ревизия на европейските регулации, особено за икономичните сегменти. Печалбата на малките автомобили е засегната не само от китайската конкуренция, но и от задължаването им да се оборудват с технологии, значително повишаващи цената.
Leapmotor вече получи максимална оценка от Euro NCAP за модела C10, но ръководството настоява, че в бъдеще може да предпочете четири звезди вместо пет, за да не възпрепятства предложението си за клиентите.
Марки като Leapmotor започват важна дискусия в цяла Европа за степента, до която нормативната уредба трябва да изисква инсталиране на всички видове електронни асистенти в автомобили, чиято целева аудитория приоритизира финалната цена над помощните функции за шофьора.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
