Le Mans хиперкар от Genesis-Пътят към върха на състезателните технологии
Генезис представя първата си състезателна кола
Hyundai с луксозната си марка Genesis навлиза в голямото състезание. В сряда те стартираха Genesis Magma Racing и представиха визия за първата си състезателна кола, GMR-001. Проектът е висок клас прототип, който Genesis цели да участва в Световния шампионат по издръжливост (WEC) през 2026 година и в серията IMSA WeatherTech в Северна Америка през 2027 година.
Готовност за международна сцена
GMR-001 е създаден по правилата на LMDh, съвместно създаване на IMSA и ACO, управляващият орган на Льо Ман. LMDh автомобилите се изграждат около въглеродни шасита и използват общи хибридни компоненти – батерия от Williams, мотор от Bosch и предавателна кутия от X-Trac. Genesis ще си партнира с френския производител Oreca за шаситата и с екип IDEC Sport за WEC участието. Първите двама фабрични пилоти на компанията са трикратният победител в Льо Ман Андре Лотерер и шампионът на IMSA GTP през 2023 година, Пипо Дерани. Принципал на отбора ще бъде Сирил Абитебул, познат на много фенове на Формула 1, който наскоро доведе Hyundai до титли в Световния рали шампионат. За да се подготвят за дебютния сезон, GMR ще участват с LMP2 в Европейската Льо Ман серия с екип състоящ се от Логан Сарджънт, Джейми Чадуик и Матис Жобер.
Разрешения и предизвикателства пред хиперкара
LMDh предлага сравнително ниско разходно решение за производителите, стремящи се да влязат в най-високото спортно автомобилно състезание. Автомобили изградени по този набор от правила включват Acura ARX-06, Alpine A424, BMW M Hybrid V-8, Cadillac V-Series.R, Lamborghini SC63 и Porsche 963.
Още информация за плана на Genesis
Част от регулациите на Genesis позволява дизайна на каросерията и избора на двигател. Докато корейската компания не е разкрила информация за планирания двигател, повечето модерни прототипи използват малки, турбокомпресорни V-6 или V-8 мотори. Genesis цели да увеличи спортния си потенциал с проекта Magma, линия от спортни автомобили, които не се стремят изцяло към BMW M и Mercedes-AMG, но седят над стандартната линия Genesis. "Това участие в моторни спортове е естествена еволюция за Genesis," заяви главният креативен директор на Genesis, Лук Донкърволке. "Докато търсим да разширим границите на нашия бранд, моторните спортове ни позволяват да внесем духа на хиперскоростта, което съвпада перфектно с нашите основни ценности: смелост, прогресивност и ясно корейски."
„Докато търсим да разширим границите на нашия бранд, моторните спортове ни позволяват да внесем духа на хиперскоростта – това съвпада перфектно с нашите основни ценности: смелост, прогресивност и ясно корейски.“ — Лук Донкърволке