Лада Амадео-500: луксозна лимузина създадена през 1993 г.
Лада Амадео-500: Руската лимузина, която не успя да завладее пазара
Автомобилът е създаден в началото на 90-те години. Той се приема добре в Европа и се счита за луксозен в бившия Източен блок.
Проектът Лада Амадео-500
Заводът в Толиати решава да създаде по-елитен автомобил на базата на "Лада Самара", насочен към американски и британски купувачи. Така се ражда "Лада Амадео-500" през 1993 г. Базата на "Лада Самара" е удължена с 500 мм, за да се създаде лимузина, която да привлича заможни клиенти.
Дизайн и Технически Характеристики
"Лада Амадео-500" е създадена с две каросерии – непокътната за предната част и модифицирана за задната. Купето е подсилено за производство и на кабриолет вариант. Предната част има елегантни фарове и скосен капак, докато задната част е груба и изсечена. Прототипите имат и странен спойлер, който пречи на капака на багажника да стои отворен. Самият багажник е почти наполовина по-малък от този на "Лада Самара".
Мощност и Удобства
"Лада Амадео-500" разполага с двигател, достигащ до 88 конски сили и петстепенна автоматична скоростна кутия. Предните спирачки са дискови, докато задните остават барабанни. Клиентите могат да добавят люкове на покрива, подсилена броня и кабрио вариант. Купето е тапицирано с естествена кожа, има допълнително място за краката и е снабдено с климатик. По поръчка могат да бъдат добавени радио телефон, телевизор и хладилник.
Неуспех на Пазара
Към 1997 г. "Лада Амадео-500" достига 110 конски сили и има електрически стъкла. Въпреки усилията на инженерите, проектът претърпява пълен крах. Лимузината се предлага на цена от 25 000 до 30 000 долара – цена, сравнима с тази на нов Ford Mondeo или дори Mercedes и BMW. Руснаците предпочитат вносните коли и от "Лада Амадео-500" са произведени максимум 5 бройки.