KTM остава в MotoGP за 2025 г. въпреки финансовите затруднения
Въпреки слуховете за оттегляне, KTM потвърждава участито за сезон 2025
В петък KTM AG и неговата компания-майка Pierer Mobility внесоха молба за откриване на процедура по несъстоятелност заради дълг от около 3 милиарда евро. Това предизвика слухове за оттеглянето им от MotoGP. След доклад на Алпийската асоциация на кредиторите (AKV), който посочи оттеглянето като част от шесте пункта на преструктуриране.
KTM отговори бързо с прессъобщение, заявявайки ангажимента си за състезания през 2025 г. „Не е тайна, че KTM AG преминава през променяща се икономическа обстановка,“ се казва в изявлението. „KTM остава изцяло ангажиран с предоставянето на изключителни преживявания на нашите настоящи и бъдещи клиенти и ще продължим да се стремим към върха на подиума.“
Към момента, екипите на KTM представляват 18% от настоящата решетка, заемайки второ място в шампионата на производителите през последните две години, което са най-добрите им резултати от влизането им в MotoGP през 2017 г.
KTM остава ангажиран към състезанията
KTM, като цялостен бранд, все още вижда състезателните си екипи като важен инструмент за развитие, напредък и маркетинг на марката си. „Състезанията са мястото, където показваме нашата марка, инженеринг и страст,“ продължава изявлението.
KTM е посветен на следващите 90 дни, за да стабилизира бизнеса чрез преструктурирането си, но уверява, че мотоциклетите и частите ще продължават да се доставят чрез мрежата на дилърите на KTM. "Нашата цел през следващите 90 дни е стабилизиране на бизнеса, поставяйки основата за устойчив растеж и успех."
Предстоящи промени в преструктурирането
Въпреки дискусиите относно потенциално оттегляне от MotoGP, Moto2 и Moto3, KTM остава под самоуправление и контролира кога да предприеме кои действия. Промените включват съкращения на персонал и спиране на производството за два месеца, за да се приоритизира продажбата на съществуващи инвентаризации. Дългосрочните мерки предвиждат намаление на разходите и продажба на марката MV Augusta, които не доведоха до очакваните синергии с другите брандове от групата.