Криза в полската автомобилна индустрия
Автомобилната индустрия в Полша изпитва сериозни проблеми
Полската автомобилна индустрия изпитва сериозни затруднения, като предприятия се затварят и работници се съкращават. Това съобщава полският вестник Rzесzроѕроlіtа, позовавайки се на данни от Главната статистическа служба на страната.
Понижение на заетостта
Според предоставените данни, от декември 2023 г. до септември 2024 г., броят на работниците в полската автомобилна промишленост е намалял от 204 хиляди на 197 хиляди, което представлява намаление със 7000 души.
Закриване на предприятия
През първото тримесечие на текущата година бяха затворени предприятията за автобуси Volvo във Вроцлав и Scania в Слупск. През септември бе закрито и предприятието SFC Solutions в Пьотркув Трибуналски, където се произвеждаха уплътнения за двигатели. От това предприятие бяха съкратени 179 работници и служители. Наскоро, през ноември, спря да функционира заводът за двигатели FCA Powertain в Биецко-Бяла, където работата си загубиха 468 души.
Втора вълна на съкращения
Според информация от изданието, втората вълна от съкращения в полската автомобилна индустрия ще засегне компаниите, произвеждащи резервни части.
„Принципът е прост – колкото по-малко автомобили се произвеждат, толкова по-малко е търсенето на резервни части“, цитира вестникът Томаш Бенбен, председател на полската Организация на дистрибуторите и производителите на резервни части.