Краят на ръчните скорости е неизбежен, има няколко причини за това
Когато Mercedes-Benz обяви през пролетта, че постепенно ще се откаже от ръчната скоростна кутия, като това ще стане от 2023 година, доста шофьори се почувстваха облекчени, докато друга – натъжени. Защото докато за мнозина манипулирането на предавките и съединителя е трудно или поне неудобно, за някои това е олицетворение на спортното шофиране.
Но колкото и шумна да е дискусията между привържениците на автоматичната трансмисия и феновете на автомобилите с „ръчка“, след появата на трансмисията с двоен съединител и нейното триумфално разпространение в компактните автомобили, механиката се оказа безнадеждно остаряла.
Трансмисията с двоен съединител е автоматизирана ръчна скоростна кутия, която може да сменя предавките много бързо, сама или чрез натискане на навигационен превключвател директно от волана. Тъй като не се нуждае от педал на съединителя, мнозина възприемат робота като автомат, без да навлизат в подробности.
Фалшиви присъди
Досега се смяташе, че ръчната скоростна кутия е не само по-спортно (от гледна точка на скоростта на превключване), но и по-икономично решение за намаляване на разхода на гориво. „Тази преценка обаче вече не е валидна, автоматичните трансмисии са настигнали ръчните скоростни кутии по отношение на ефективността“, казва Петер Керкрат от експертната организация KÜS. Особено скоростните кутии с двоен съединител – те превключват по-бързо от всеки състезател.
Освен това дните, когато разликата в разхода на гориво беше...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg