Коренно различен: тест-представяне Opel Mokka
Opel Mokka стана един от най-продаваните модели на германската марка, след като бе лансиран през 2021 година. Новото поколение бе лансирано в края на миналата година, но моделът вече нямаше нищо общо с предшественика си. Като начало, първата генерация бе на платформа на GM и предлагаше 4х4 задвижване.
Логично, новият модел е на архитектура на новите собственици от PSA, като дели голяма част от гените си с Peugeot 2008. В случая това означава, че задвижването на всички колела става мираж, но пък за сметка на това автомобилът се предлага и в изцяло електрически вариант, подобно на френския братовчед.
Макар и под френско владение, Opel се старае да запази доколкото може своята идентичност. И като не става в технологично отношение акцентът е върху визуалното такова. Така, марката се фокусира върху собствения дизайн, който няма общо с френските роднини (както и с предшественика си). И постави като акцент новата визуална линия на предницата, наречена Opel Vizor. При нея на свой ред, основен детайл е челната решетка, която е оформена в стила на легендарната Manta. Профилът е леко в стил крос-купе, а задницата също е доста променена.
Новият модел е дълъг 4,15 м или с над 12 см по-къс от предходния, но пък е с малко по-голямо междуосие, което е позволило да се запази пространството в салона. Последният пък е направо революционен спрямо стария, като залага на доста сериозна дигитализация – с два солидни дисплея, подредени един до друг, като този пред водача е за инструменталното табло, а съседния е за мултимедията и контрола на повечето функции.
Физически бутони също не липсват, но броят им е сведен до минимум. Налични са ергономичните седалки AGR на немската компания, като ергономията е на високо ниво за водача. Багажникът предлага обем от 350 литра, а като цяло забележки получава твърдата и неприятна пластмаса на облицовките.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://auto.offnews.bg/