Колко печелят производителите на коли

BYD оглавява китайския пазар през 2024 година
BYD излезе начело на китайския пазар на леки автомобили през 2024 година, оставяйки зад себе си дори Mercedes-Benz и Volkswagen. В Китай BYD продаде 3.49 милиона автомобила със средна цена от 16,700 долара, което донесе на компанията приходи от 58.1 милиарда долара. Това подчертава ефективността на тяхната стратегия за масово производство на достъпни електромобили и хибриди.
Mercedes-Benz завладява премиум сегмента
На второ място се нарежда Mercedes-Benz, благодарение на премиум сегмента със средна цена на автомобила от 59,500 долара. Дори с по-ниски продажби от 710,000 автомобила, марката успя да генерира 42.5 милиарда долара приходи.
Volkswagen на трето място по приходи
С продажби от 2.13 милиона автомобила и средна цена от 19,700 долара, Volkswagen заема третото място с приходи от 41.9 милиарда долара. Въпреки по-високите продажби, компанията не успява да надмине немския си конкурент поради по-ниската средна цена.
Нови играчи в автомобилния пазар
Динамиката на новите играчи е особено интересна. Aito, подмарка на Huawei, продаде 390,000 автомобила на средна цена от 55,500 долара, спечелвайки 21.4 милиарда долара приходи. Това позиционира Aito по-добре от традиционни марки като Geely и Chery.
Li Auto и иновациите
Li Auto също постигна впечатляващи резултати с рекордни доставки от 500,000 единици, отбелязвайки ръст от 33% на годишна база. Компанията затвърди позицията си като един от лидерите в иновативния сегмент.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
