известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Колекцията на Руди Кляйн от автомобилен скрап се възражда на търг

Екип MyVe
Екип MyVe
11:14 | 02.11.2024
Време за четене: 02:50 мин.
Колекцията на Руди Кляйн от автомобилен скрап се възражда на търг

Уникални модели привличат вниманието на колекционерите

Колекция от изключително търсени класически автомобили, които са изгнивали под слънцето на Калифорния в продължение на десетилетия, най-накрая бе поставена на търг миналата седмица. Аукционът беше организиран от RM Sotheby's.

Колекцията бе събрана от германския имигрант Руди Кляйн, който основа бизнес с автоморги в Южна Централна Лос Анджелис през 1967 г. Кляйн почина през 2001 г. и неговата колекция, която премина към двамата му синове, е оставена недокосната до сега.

Забележителни автомобили и експонати

Общото число на всички 207 лота, които в допълнение към автомобилите включваха и много резервни части, събраха $29,616,400. Колекцията включваше изключителни модели като Lamborghini Miura, Mercedes-Benz 300 SL и Mercedes-Benz 500K. Най-скъпият автомобил, който бе предложен на $9,35 милиона, бе 1956 Mercedes-Benz 300SL Alloy Gullwing. Той е само един от 29 създадени и единственият завършен в черно.

„Изключителното Gullwing е олекотено за състезания и е било собственост на известния вносител на Ferrari, Луиджи Чинети.“

Исторически и емоционални акценти

Друг акцент бе 1935 Mercedes-Benz 500K, единствено по рода си купе първоначално собственост на легендата от предвоенното Гран При Рудолф Карачиола, продадено за $4,13 милиона. Очевидно това е било любимо на Кляйн и се продава като вторият най-скъп автомобил на аукциона.

Подбор на редки автомобили и части

Сред останалите акценти бе 1939 Horch 855 Special Roadster, предполагано собственост на Ева Браун, за $3,3 милиона, както и 1967 Iso Grifo A3/L Spider Prototype от Бертоне за $1,88 милиона. Няколко Porsche 356 бяха продадени за по няколко хиляди долара заради лошото им състояние.

Знае се, че Кляйн, като автомобилен ентусиаст, имал око за редки автомобили, особено от неговата родина. Той осъзна, че резервните части ще са трудни за намиране и затова започна да събира колите, обикновено купувайки ги като аварийни. Като резултат, повечето от автомобилите в колекцията се нуждаят от значителна работа, за да могат да бъдат отново използвани на пътя.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: