Кои са най-здравите и най-трошливите 10-годишни коли?
Покупката на автомобил втора ръка често е по-разумното решение – особено при главозамайващата инфлация в цените на новите коли през последните две години. Но то може да бъде и доста рисково. Кой употребяван автомобил ще ви служи вярно и кой ще ви докара до фалит от ремонти? Повечето класации, които се мъчат да дадат отговори, са просто начин да се прави трафик в интернет. Сред малкото изключения е тази на TUV, германската Асоциация за технически инспекции, която разчита не на съмнителни анкети сред клиенти, а на резултатите от техническите прегледи на милиони автомобили.
Все пак, преди да видите кои са най-здравите и най-чупливите 10-годишни автомобили, две предупреждения. Първо, определяйки процента дефекти, TUV не прави разлика между „евтини“ и „скъпи“ повреди – тоест между изгоряла крушка и колапс на окачването. И второ, това са коли, карани и поддържани в Германия. Докато онова, което пристига в Дупница и Горубляне, най-често е или тежка застрахователна щета, закърпена у нас, или изцеден от каране служебен автомобил. Класацията все пак е полезен ориентир, но при покупка винаги разчитайте на внимателна техническа инспекция, преди да вземете решение.
В Топ 20 попадат 13 автомобила на германски марки, плюс още два, които де факто са разработени от германци. Бихме заподозрели хората в TUV в пристъп на патриотична гордост, но истината е, че само допреди няколко години в класацията доминираха японците, начело с колите на Toyota. Сегашното пълно отсъствие на компанията от Топ 20 може би се обяснява с понижени стандарти за качество покрай стремежа й да стане най-големият производител в света в началото на миналото десетилетие, както и да поддържа рекордно висок марж на печалба. Сега най-челното класиране за Toyota e 30-о място (Auris).
След най-здравите автомобили все пак попадат четири „японки“, но те са дело на по-малки компании. Mitsubishi ASX например е най-челно класираният автомобил извън премиум производителите. В двайсетицата попада и един шведски модел за цвят. За сметка на това класацията изглежда катастрофално за френската автомобилна индустрия – най-челно класираната френска кола е едва на 59-о място, и при това става дума за миниатюрния Citroen C1, произвеждан съвместно с Toyota. Цели шест френски модела попадат в червената зона, а Renault Twingo и Renault Clio държат убедително двете последни места, изпреварени дори от собствената си бюджетна марка Dacia.
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Audi A1 – 20,1%; 22. Mercedes GLK – 20,2%; 22. Volvo XC60 – 20,2%; 24. Audi A4/A5 – 20,3%; 25. BMW X5/X6 – 20,4%; 26. Skoda Yeti – 20,8%; 27. VW Golf – 20,9%; 29. Suzuki Grand Vitara – 21,0%; 30. Toyota Auris – 21,2%; 31. BMW X3/X4 – 21,9%; 32. Mercedes A-Class – 22,2%; 33. VW Up – 22,5%; 34. BMW 1/2 Series – 22,6%; 36. Mazda 2 – 22,8%; 37. Ford C-Max – 22,9%; 39. Skoda Superb – 23,1%; 40. Toyota Yaris – 23,2%
В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 41. BMW 3 Series – 23,3%; 43. Mazda 6 – 23,9%; 43. Opel Astra – 23,9%; 47. Skoda Fabia – 24,5%; 48. VW Polo – 24,8%; 49. Suzuki Jimny – 24,9%; 50. Honda Civic – 25,2%; 51. VW Caddy – 25,4%; 53. Seat Leon – 25,5%; 53. Skoda Octavia – 25,5%; 55. Opel Insignia – 25,6%; 57. Mercedes C-Class – 25,7%; 58. VW Tiguan – 26,2%; 59. Opel Corsa – 26,3%
В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 62. Mercedes....
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg