известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Кои електромобили се движат най-бързо на заден ход?

Екип MyVe
Екип MyVe
08:00 | 25.08.2025
Време за четене: 02:47 мин.
Кои електромобили се движат най-бързо на заден ход?

Тестове разкриват колко далеч стига скоростта и ускорението при обратен ход

Електромобилът се различава от познатия бензинов автомобил дори при заден ход. При обръщане на въртенето моторът осигурява впечатляващи скорости назад. Резултатите от теста показват неочаквани разлики между моделите.

Как работи обратният ход при електромобилите

Двигателят на електромобила може да се върти в двете посоки. Така без допълнителни зъбни колела получаваме движение назад. При бензиновите модели интермедиерен пиньон обръща посоката и ограничава скоростта. Електрическата схема премахва това ограничение и потенциално достига максималната скорост и наобратно. В теорията електромобилът може да достигне същия връх и при движение назад.

Култовата Caterham Seven Fireblade стига 165 км./ч. на заден ход. Nissan Leaf премина трасето в Гудууд със средно 88,5 км./ч. Rimac Nevera постави екстремен рекорд с 275,74 км./ч. Тези числа остават изключения; серийните коли имат софтуерни ограничители.

Новите тестове се проведоха до 50 км./ч. поради безопасност. Дори тази скорост е впечатляваща в огледалото. Porsche Taycan показа малко над 50 км./ч. Същите стойности записаха Hyundai Ioniq 5, Inster и Kia EV3. Mini Cooper SE достигна 46 км./ч.. MG Cyberster и S5 EV останаха под 40 км./ч..

Средни стойности

  • BYD Atto 2 и Sealion – 35 км./ч.
  • VinFast VF6 – 35 км./ч.
  • Renault 4 и 5 E-Tech – 34 км./ч.
  • Skoda Elroq – 30 км./ч.
  • Audi A6 и Q6 E-Tron – 30 км./ч.
  • Lucid Air Grand Touring – 20 км./ч.
  • Mercedes G580 EQ – 20 км./ч.

Германският всъдеход ускорява до над 30 км./ч., после пада до зададените 20 км./ч..

Ускорението също е важен фактор

Мощността при заден ход е по-ниска от тази напред. Hyundai Inster спринтира 0–50км./ч. за 4 с. напред и 5,4 с. назад. При повечето модели ускорението позволява своевременна реакция. Някои коли обаче все още могат да изненадат водача при погрешна команда.

Софтуерните ограничители пазят разумни граници, но вниманието остава критично. Високата скорост назад увеличава риска от резки отклонения. Естествено, водачите инстинктивно намаляват газта, щом усетят нестабилност.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: