Китайските производители навлизат на европейския пазар
Китайският отговор на европейските изисквания за спортни автомобили
Китайските производители на автомобили все още не са напълно съобразени с всички нужди на европейските клиенти. Един аспект обаче се оказва от съществено значение: Нюрбургринг е референтната точка за спортните автомобили. Компанията BYD последва примера на Xiaomi и се отправи към известната писта.
Интерес към международна легитимност
На китайския пазар спортните автомобили не получават голямо внимание, но все повече производители се интересуват от тази категория. Това им дава възможност да изградят международна легитимност. Една от големите стъпки в тази насока е пистата Nordschelife на Нюрбургринг, която е исторически терен за изпитания на автомобили, предпочитан от Porsche.
Времето на Yangwang U9
Няколко дни след впечатляващото време на Xiaomi, на сцената излиза BYD със своята суперкола Yangwang U9. В продължение на няколко месеца това електрическо превозно средство провеждаше изпитания на „Зеления ад“, за да покаже възможностите на своята система за окачване Disus. Резултатът е време от 7 минути 17 секунди и 900 милисекунди, което поставя автомобила в редиците на Porsche 911 Turbo S и BMW M4 CS или CSL. U9 официално е измерил и максимална скорост от 391,94 км/ч.
Предизвикателствата пред U9
Въпреки своите 1300 конски сили и тегло от 2500 кг, китайската суперкола не успява да постави рекорд. Все още изостава от лидера в електрическите автомобили Rimac Nevera, който е регистрирал време от 7:05.29. Въпреки това, тази постъпка показва напредъка на китайските производители в този сегмент и не може да бъде пренебрегната от конкурентите на спортни автомобили. Импулсивната IM L6 успя да постигне рекорд за теста на лос, с скорост над 90 км/ч, което доказва, че разработката на шасито вече не е изключителност на европейските производители.
Вредността на характера на производствената U9
Времето на Yangwang U9 е по-малко зрелищно от това на Xiaomi SU7, но следва да се отбележи, че последната не беше автомобил за масово производство, а по-скоро състезателен автомобил. U9 е производителен автомобил, но неговият рекорд все още не е официално сертифициран. Налага се да бъдат финализирани европейските сертификати, което ще бъде направено скоро, въпреки че Yangwang все още не е потвърдил намеренията си да го продава на континента.