известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Китайските автомобили с изненадващи резултати на EURO NCAP

Екип MyVe
Екип MyVe
08:59 | 08.12.2024
Време за четене: 04:10 мин.
Китайските автомобили с изненадващи резултати на EURO NCAP

Оценките доказват високата сигурност на китайските автомобили

Когато чуете за китайски коли, повечето се сещаме за несигурни модели, но това вече не е вярно. Китайските автомобили са сред най-добре оценените от Euro NCAP. Един от тях дори се счита за еталон.

Последните резултати на Euro NCAP

Euro NCAP, организацията, която оценява безопасността на автомобилите в Европа, публикува последната си серия резултати за тази година. Тя бе белязана от леко разочароващата оценка на Renault 5 електрик, която получи 4 звезди, вместо желаните 5. Подобно на нея, новият малък SUV на MG, ZS, също има 4 звезди.

Китайските автомобили пред Euro NCAP

Дали това означава, че китайските производители все още не са на ниво по отношение на безопасност? Някои могат да смятат, че колите, произведени в Китай, не са толкова сигурни, колкото европейските. Но това е стереотип, който трябва да забравите.

Първите китайски коли, оценени от Euro NCAP, наистина не се представиха добре. Но китайските производители бързо научиха урока. През последните две години много китайски автомобили успяха да получат 5 звезди от Euro NCAP. През 2024 г. Leapmotor C10, Xpeng G6, Zeekr X, BYD Seal и дори BYD Dolphin на по-ниски цени постигнаха този резултат.

Рекордни резултати

Някои от китайските автомобили дори постигнаха рекордни резултати, побеждавайки марки като Mercedes и Volvo. През 2023 г. Nio ET5 постигна 96% в категорията за защита на възрастни, което е рекорд. Тази седмица, Deepal S07 постигна почти същия резултат с 95%, което е най-добрата стойност за годината. Сравнително, новата Classe E е с 92%, а Volvo EX30 е с 88%.

Оценки за всички категории

Deepal също има добри оценки в другите категории: защита на деца с 87%, защита на пешеходци и велосипедисти с 74% и помощни системи за управление с 77%. Тези две последни части са важни, защото сега имат значително влияние върху крайната оценка на Euro NCAP, което някои започват да критикуват. Тази година Dacia Duster остана с 3 звезди, поради липсата на усъвършенствани помощни системи.

Поглед напред: по-високи стандарти

Важна е не само наличността на помощни системи, но и тяхната правилна настройка. Euro NCAP тества тяхната ефективност. В допълнение към изобретателността в електромоторите, китайците се изпревариха в помощните системи. Zeekr X, тествана тази година, постигна оценка от 83% в главата за помощни системи, вторият най-добър резултат за годината след Classe E.

Никоя категория не се пренебрегва. Дори електрическият пикап Maxus eTerron 9 представя отлични резултати: 91% защита на възрастни, 85% защита на деца, 84% защита на пешеходци и 83% помощни системи.

Заключение

Euro NCAP тества китайски автомобили, продавани в Европа. Китайските производители разбраха, че вече не могат да предлагат на пазара нискокачествени продукти, ако искат да завоюват доверието на клиентите. Сигурността е основата, върху която китайците се стремят да успеят в Европа. Но сама по себе си тя не е достатъчна. Изграждането на успешна марка изисква и иновации, което китайците постигат през текущото развитие на електромобилната индустрия.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: