известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Китайски електромобили завладяват 7.37% от европейския пазар

Екип MyVe
Екип MyVe
20:41 | 23.07.2024
Време за четене: 03:12 мин.
Китайски електромобили завладяват 7.37% от европейския пазар

Продажбите на китайски електромобили в Европа нарастват с 26%

Обобщените данни на JATO Dynamics за пазара на нови автомобили в Европа през първата половина (H1) на 2024 година сочат, че за периода януари-юни, продажбите на електромобили на китайски автомобилни марки са достигнали ниво от 70 000 единици. Това представлява увеличение от 26% в сравнение с първото полугодие на 2023-а и се равнява на пазарен дял от 7.37% при 5.97% за същия период на миналата година.

"Мерките, предприети от ЕС по налагането на тарифи върху вносните електромобили от Китай, са насочени към модели, които формират 17% от регистрациите на електромобили в Европа през първата половина на 2024 година, без потенциалните бройки внесени от Tesla", коментира Фелипе Муноз, глобален анализатор на JATO Dynamics.

"Ясно е, че Китай помогна значително за развитието на пазара", казва още Муноз. "Без тези конкурентни цени, които идват от Китай, клиентите ще се изправят пред по-високи цени, което означава, че можем да видим намаление в търсенето през следващите месеци", допълва още той на фона на резултатите на Tesla (Model Y и Model 3 са първи и втори най-продаван електромобил в Европа за H1 на 2024) и произвежданите в Китай Volvo EX30 (трето място) и MG4 (четвърто място).

От JATO Dynamics посочват, че при автомобилните групи, лидер при изцяло електрическите автомобили е Volkswagen Group със 178 000 реализирани единици, но по този показател се отчита спад на годишна база от 14%. Като основни причини за понижението от агенцията посочват спадът в продажбите на електромобили при марките Volkswagen (-24%) и Porsche (-55%).

В контраст с горното, от JATO Dynamics акцентират върху пазарното представяне на BMW Group, при която се отчита ръст в пазарното участие от 7.5% до почти 10% на базата на силното търсене на iX1, i4, i5, iX2 и MINI Countryman, и посочват, че марката BMW е отчела повече продадени електрически коли през първата половина на 2024 година в сравнение с марката Volkswagen.

"Китайските производители също се справиха изключително добре през първото полугодие", анонсират от JATO. "Geely Group - собственик на Volvo, Polestar и Lotus, увеличи своите регистрации на BEV с 52%, в сравнение с първата половина на 2023 година, изпреварвайки по продажби Hyundai-Kia, Mercedes и Renault Group. Този ръст идва благодарение на силните резултати, отчетени от Volvo EX30 - третият най-продаван електрически автомобил в Европа."

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: