Китайски автомобилни марки: какво наистина казват числата за първото тримесечие

Анализ на продажбите в Европа разкрива интересни тенденции
Анализът на регистрациите на автомобили в Европа разкрива някои интересни и изненадващи факти. Китайските автомобилни марки и техните продажби в Европа се изучават подробно с основен акцент върху данните от 2024 година, предоставени от консултантската агенция Jato.
Топ 10 на китайски модели през 2024 г.
- MG ZS (VT + HEV + VE): 97 901
- MG EHS (VT + PHEV): 53 942
- MG 4 (VE): 51 775
- MG 3 (HEV): 31 274
- Polestar 2 (VE): 21 608
- Omoda 5 (VT + VE): 14 254
- BYD Atto 3 (VE): 13 926
- Smart #1 (VE): 13 369
- BYD Seal U (PHEV + VE): 11 718
- BYD Dolphin (VE): 11 509
(VT: термичен автомобил (ДВГ), HEV: хибриден автомобил, PHEV: plug-in хибрид, VE: електрически автомобил)
Доминация на MG
Марка MG доминира на европейския пазар с четири модела в топ 10, благодарение на историческото си присъствие и адаптацията към местния пазар. Въпреки 35.3% митнически тарифи за електроавтомобили, компанията продължава да привлича купувачи.
„MG се стреми към разширяване на присъствието си в Европа с добре съобразени продукти и конкурентни цени.“, заявява Jato.
Предизвикателства и възможности пред BYD
BYD намали присъствието си на европейския пазар с 50 000 продадени автомобила. Въпреки че Dolphin и Atto 3 са популярни, трябва увеличаване на присъствието на пазара. С намалени вносни тарифи на електроавтомобили на 17%, перспективите са положителни.
Присъствие на китайските автомобили във Франция
Франция представлява труден пазар за нови автомобили поради доминацията на местни марки като Renault. Исторически, китайските марки използват „неутрални“ пазари за навлизане. Polestar 2 е един от тези модели, който предстои да бъде лансиран във Франция благодарение на връзките с Volvo.
Китайските автомобилни производители проявяват различни степени на успех в Европа. Съвместното предприятие на Geely и Mercedes - Smart, също има значително присъствие. Въпреки това, марката Leapmotor с партньорството на Stellantis продаде само около 1200 автомобила.
Докато някои марки като MG се утвърдиха на европейския пазар, други като BYD все още търсят своето място. С нарастващи усилия от страна на китайските марки, следващите няколко години ще бъдат решаващи за тяхното бъдеще в Европа.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
