Китайската марка, създадена от Mercedes, настъпва в Европа

Denza Z9 GT навлиза на европейския пазар
Denza Z9 GT предлага 962 к.с. от три електромотора и голям акумулаторен пакет. Марката се насочва към премиум купувачите и младежи, интересуващи се от технологии с електрическия си асортимент. Продажбите в Европа започват в края на тази година, като първите автомобили ще бъдат изнесени от Китай.
Както китайските производители продължават да тестват европейския пазар, BYD предприема стъпка да утвърди присъствието си в премиум сегмента. Компанията официално стартира своята марка Denza в Европа, с цел разширяване на влиянието си в региона и предизвикване на утвърдени производители на луксозни автомобили. Първият модел, който ще се появи по европейските пътища е Z9 GT, като продажбите се очаква да започнат до края на годината.
Историята на Denza и нейният растеж
Denza е създадена като съвместно предприятие между BYD и Mercedes-Benz през 2011 г. Въпреки известните имена, марката изпитваше трудности в продажбите, реализирайки само 23,000 автомобила през първото си десетилетие. Mercedes-Benz започна да намалява своето участие през 2022 г., като преди да приключи напълно партньорството си миналата година. Сега Denza е изцяло под контрола на BYD.
Целта на Denza в Европа
Китайският производител стартира Denza на специално събитие в Милано, Италия. Според специалния съветник на BYD за Европа, Alfredo Altavilla, Denza ще се стреми към традиционните купувачи на премиум автомобили и по-младите клиенти, с голям акцент върху технологиите.
BYD управлява Denza заедно с две други премиум подмарки в Китай: Fang Cheng Bao и Yangwang. Според ArenaEV, BYD планира да консолидира Fang Cheng Bao в марката Denza за Европа, започвайки с Leopard 5, който ще бъде ребрандиран.
Конкуренция и пазарни цени
На хартия, Z9 GT е насочен към конкурентите като Porsche Taycan Sport Turismo, въпреки че превъзхожда германската електрическа кола по размери. Мощността идва от три електромотора с комбинирана мощност от 952 к.с., подхранвани от 100.1 kWh литиево-желязо-фосфатна батерия. В Китай, компанията предлага и PHEV версия с 858 к.с., комбинираща 2.0-литров турбо двигател и три електромотора.
Цените на Z9 GT в Китай започват от 334,800 юана и достигат до 414,800 юана, докато конкурентните модели на Porsche струват значително повече. Denza все още не е обявила цените за европейския си асортимент, но моделите ще бъдат построени и изнесени от Китай, дори и когато компанията планира да започне производство в новия си завод в Унгария.
„Очакваме Z9 GT да привлече вниманието на любителите на елегантни и мощни автомобили.“
Обобщение
Като част от световната мисия на BYD, Denza е готова да предизвика статуквото на европейския премиум пазар. Със своите иновации и конкурентни цени, Denza Z9 GT предлага силно предизвикателство за утвърдените марки.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
