известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Китай възражда двигателите с вътрешно горене с мащабен мегапроект, докато Европа се отказва от тях

Екип MyVe
Екип MyVe
21:50 | 22.08.2024
Време за четене: 03:20 мин.
Китай възражда двигателите с вътрешно горене с мащабен мегапроект, докато Европа се отказва от тях

Електромобилите в Европа: Различни Реалности

В момента електромобилите не се приемат еднакво добре във всички части на Европа. Докато в държави като Франция, Норвегия и Италия се забелязва бум в продажбите на модели на ток благодарение на големи държавни субсидии и глоби за купувачите на коли с ДВГ, реализациите в страни като Германия, Швеция и Холандия отново падат.

Спиране на инвестициите в двигатели с вътрешно горене

Германските производители или тотално ще спрат да инвестират в разработки на ДВГ, или просто ще редуцират драстично бюджетите си в тази област, защото ще трябва да се концентрират върху електрическите задвижвания и батериите. След налагането на забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. няма да има друг начин за запазване на позициите на ключовия като пазар ЕС.

Китайски електромобили и NEV

Докато много медии тиражират публикации за мощното налагане на електрическата мобилност в Китай, според които половината от всички нови автомобили там били електрически, по-внимателният анализ на цифрите разкрива малко по-различна картинка. Бумът в Китай не е точно на електромобилите, а на т.нар. NEV (New Energy Vehicles). През юли в Китай са продадени 878 000 NEV, от които 45% са plug-in хибриди, т.е. имат двигател с вътрешно горене.

Horse Powertrain: Джойнт-венчър между Geely, Volvo и Renault

Horse Powertrain е мега джойнт-венчър, основан от Geely, Volvo, Renault и Aramco през 2023 г. Компаниите очакват годишен оборот от около 15 милиарда евро и производство на около 5 милиона задвижващи агрегата годишно. Horse управлява осем завода в седем държави и три развойни центъра.

Производство на нови и наложени ДВГ

Horse ще проектира нови ДВГ и ще произвежда вече наложени такива. Една от първите машини ще бъде 1,2-литровият 3-цилиндров бензинов мотор (HR12) с мощност 96 кВт/130 к.с., който ще се използва в модели на Renault и Dacia. HR12 отговаря на новия стандарт за емисии на Евро 7.

Фокус върху модерни технологии за ДВГ и хибриди

В интервю за Automobilwoche ръководителят на Horse Powertrain, Матиас Джанини, разкрива стратегията си: „Ние се фокусираме върху модерни технологии за ДВГ и хибриди. По този начин даваме повече финансова и лична свобода на клиентите да инвестират в електрическа мобилност без компромиси.“

Horse Powertrain се стреми да запази достатъчно голям брой съвременни двигатели с вътрешно горене за дълги години напред, като намалява разходите за развойна дейност на производителите с около 30%.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: