известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Китай предупреждава автомобилните марки: избягвайте инвестиции в Европа

Екип MyVe
Екип MyVe
11:08 | 16.09.2024
Време за четене: 02:42 мин.
Китай предупреждава автомобилните марки: избягвайте инвестиции в Европа

Китайското министерство на търговията предупреждава автомобилните производители за рискове в чужбина

Министерството на търговията на Китай предупреди автомобилните производители за рисковете от инвестиции в чужбина, съобщава Reuters, позовавайки се на два източника, запознати с въпроса.

Стремеж към инвазия в чужбина

Компаниите се стремят към инвазия в чужбина, защото родният пазар им отеснява. Те искат да изградят заводи в Европа, за да избегнат високите мита. Китайското правителство е недоволно, че Европейският съюз не реагира на опитите за намаляване на митата.

Препоръки за инвестиции

На среща в началото на юли, министерството е препоръчало на производителите да не инвестират в Индия, позовавайки се на директива от централното правителство. Също така, е "силно препоръчано" да не се инвестира в Русия и Турция, като е използван по-мек тон при изграждането на заводи в Европа и Тайланд, за да подчертае рисковете.

Насърчаване на задгранични заводи

Министерството насърчава производителите да използват задгранични заводи за сглобяване на автомобили с компоненти от Китай, за да смекчат потенциалните рискове, произтичащи от геополитически проблеми. Това включва минимизиране на кешовите инвестиции в страната домакин и избягване на мита.

Експанзия на китайските производители

Китайските автомобилни производители търсят задгранична експанзия поради свръхкапацитета и намаляващото търсене в Китай, което води до ценова война. Те се стремят да увеличат продажбите на големи пазари като Европа и САЩ, но срещат високи мита за електрически превозни средства, достигащи над 100% в САЩ.

Европейски страни и инвестиции

Няколко европейски страни, включително Испания и Италия, се стремят да привлекат инвестиции от китайски производители. Въпреки това, компаниите остават предпазливи при установяването на местно производство, което изисква големи инвестиции и разбиране на местните закони и култура.

Пример с Geely и Leapmotor

Geely, вторият по продажби концерн в Китай, проучва места за завод в Европа, но все още не е взел окончателно решение. Leapmotor е избрал да си партнира с местни компании, като съвместното предприятие със Stellantis започна производство на електрически превозни средства в полския завод на френско-италианския автомобилен концерн.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: