Kawasaki Corleo: Робот от бъдещето

Представяне на иновационния прототип в Expo Osaka-Kansai 2025
Kawasaki направи неочакван ход в сектора на личната мобилност с представянето на прототипа Corleo. Този робот, разкрит на Expo Osaka-Kansai 2025, представлява истинска машина, която променя традиционния дизайн на японската марка.
Corleo е робот с форма на кон, създаден за всенароден транспорт, задвижван от водород. Съчетание между футуристичен автомобил и животното, този прототип предлага алтернатива на традиционните off-road превозни средства. Макар че все още е концепция, Kawasaki целят да покажат, че тяхното виждане надхвърля традиционната мотоциклетна концепция.
Дизайн и технологии
Дизайнът на Corleo е вдъхновен от естественото движение на кон. Снабден с четири независимо работещи артикулирани крака с усъвършенствана система за окачване, роботтът може да се адаптира към неравни терени като планини, пътища с чакъл, сняг и пясък Моторът на Corleo е генератор с 150 сс, който използва водород за производство на електрическа енергия, предоставена на всеки от краката за независима тяга.
Интуитивен контрол и интерфейс
Corleo не се контролира като стандартен автомобил или мотоциклет. Вместо това, този робот-кон реагира на движенията на тялото на потребителя. Интегриран е интерфейс с екран, показващ жизненоважни данни в реално време, като нивото на водород, стабилността и избраният маршрут.
„Целта е предоставянето на плавно и реалистично изживяване.“
Corleo не е просто механичен кон, а включва изкуствен интелект, интерпретиращ околността и адаптиращ поведението спрямо терена. Един от основните стълбове е използването на водород като енергиен източник.
Представяне и потенциални приложения
По време на официалното представяне на Expo Osaka 2025, Kawasaki подчертаха, че робота отразява тяхната визия за „смислена мобилност“, където пътуването е удоволствие и връзка с обкръжаващата среда. Corleo предизвиква въпроси за бъдещето на мобилността и взаимодействието човек-машина.
Corleo продължава да е прототип и все още няма конкретна дата за комерсиализация. Според компанията, функционален модел може да бъде реализиран до 2050, зависейки от технологичния напредък и инфраструктурни наличности за водородно гориво.
Kawasaki подчертават, че този робот не се стреми да замени мотоциклети, а да отвори нова посока в личната мобилност, особено в труднодостъпни зони, където традиционните превозни средства срещат затруднения.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
