Karma и Intel планират да революционизират бъдещето на автомобилите
Karma Automotive и Intel обединяват усилия за бъдещето на автомобилите
Името на Karma Automotive се свързва с едноименните електрически автомобили, но компанията вече има и още по-амбициозни цели. Например, да дефинира бъдещето на всички коли. За да реализира тази цел, компанията обяви, че е сключила партньорство с производителя на чипове Intel.
Разработка на софтуерно-дефинирани превозни средства (SDVA)
Заедно те ще разработят архитектура за софтуерно-дефинирани превозни средства (SDVA). Тя ще бъде в основата на бъдещите модели на Karma. Първият модел, който ще използва тази технология, ще бъде суперкупето Kaveya, което се очаква през 2026 г.
Валидиране на концепции и създаване на отворени стандарти
Освен това, Intel и Karma искат да използват опита си от двете индустрии, за да демонстрират и валидират концепции и идеи за SDVA разработки. Те също така искат да помогнат за създаването на отворени стандарти за SDVA. Казано по-просто, двете компании искат да направят платформа, която да се развива и използва от всеки желаещ производител.
Предимства на софтуерно-дефинираните автомобили
Подобен подход може да бъде важен, тъй като софтуерът действително се превръща във все по-важен аспект от автомобилите. Хората също очакват по-модерни и интерактивни технологии в колите си и ги възприемат като продължение на дигиталните устройства, които използват в ежедневието. Логичното им очакване е и колата им да бъде също толкова дигитална и да се впише в технологиите, които използват.
Софтуерно-дефинираните автомобили могат да бъдат обновявани и подобрявани и след като са произведени. Те ще могат да получават повече и допълнителни функции и възможности само чрез актуализация на софтуера. Очаква се да са по-умни, по-интерактивни и дори атрактивни. Софтуерът ще им помогне и да управляват по-разумно ресурсите, което ще бъде все по-важно.
Karma Kaveya: Първият SDVA автомобил
Karma Kaveya ще бъде първата кола, която да ни покаже възможностите на SDVA. Очаква се тя да бъде първият автомобил в света, който от самото начало е разработен на принципа на SDVA.