Камионът Mercedes-Benz GenH2 измина 1000 километра с едно зареждане с течен водород
Daimler Truck тази седмица успешно демонстрира, че технологията с водородни горивни клетки може да бъде правилното решение за декарбонизиране на гъвкавия и взискателен автомобилен транспорт на дълги разстояния. Одобрен за обществени пътища прототип на Mercedes-Benz GenH2 Truck завърши #HydrogenRecordRun на Daimler Truck, покривайки 1047 км разстояние, изминато с едно зареждане с течен водород.
Задвижван от клетъчно ориентирана система с горивни клетки и оборудван със система от резервоари за течен водород, състезанието започна в понеделник, 25 септември следобед в центъра за клиенти на Mercedes-Benz Truck във Вьорт ам Рейн и завърши във вторник сутринта на 26 септември в столицата на Германия Берлин . Камионът завърши пробега с пълно натоварване и брутно комбинирано тегло на превозното средство от 40 тона при реални условия, без да отделя CO2 по време на целия пробег. Рекордното шофиране със запечатани резервоари и контролиран пробег беше независимо потвърдено от инспекционен документ от TÜV Rheinland.
Заедно с Райнер Мюлер-Финкелдей, ръководител на продуктовото развитие на Mercedes-Benz Trucks, държавният секретар по икономическите въпроси на РайнландПфалц Петра Дик-Валтер изпрати водородния камион на пътешествие пред международни медии: „Днес е страхотен ден! Камион, задвижван с водород, излита от Райнланд-Пфалц чак до Берлин. Горди сме, че такава широкообхватна иновация идва от Рейнланд-Пфалц и е разработена и тествана в завода във Вьорт. Това е свидетелство за иновативния дух на Рейнланд-Пфалц и ще промени транспортната индустрия завинаги. Той бележи крайъгълен камък в трансформацията и декарбонизацията на транспортния сектор – благодарение на новите технологии. Пътуването на GenH2 Truck от РейнландПфалц до Берлин прави това осезаемо.“
След успешното рекордно бягане, Андреас Горбах, член на борда на директорите на...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg