Какво е необходимо, за да се "убие" най-надеждният V-6 на Toyota

Вътрешен поглед към един от най-надеждните двигатели
Toyota е известна със създаването на изключително надеждни двигатели. Един от най-стабилните им двигатели е линията VZ на V-6, въведена в края на 80-те години на 20-ти век.
Тези двигатели са известни не само заради надеждността, но и заради лекотата на поддръжка и ниските експлоатационни разходи.
Разглобяване
Точно такъв двигател бива разглобен в клип в YouTube канала "I Do Cars". Водещият Ерик представя 5VZ-FE, който е един от малкото примери за повреда.
Двигателят може да е от произволно превозно средство като 4Runner, Tacoma, или Tundra. Японския гигант също използва този тип двигатели в Land Cruiser Prado, Grand HiAce, и Hilux.
При разглобяването ясно се виждат здрави разпределителни валове с минимално износване. Не се наблюдават метални частици или замърсено масло.
Какво "чупи" двигателят?
Проблемите започват при проверка на последноно бутало, което вместо да стои неподвижно, се движи в цилиндъра. По-детайлен оглед разкрива отломки от счупените мотовилки, което води до пробита дупка в блока.
Според Ерик причината е наводнен цилиндър. Вероятно заседнал инжектор е вкарал гориво в цилиндъра, правейки невъзможно компресирането. Това води до повредата, която загробва този двигател.
Ерик коментира, че ремонът би струвал около 1000 долара само за резервни части, с което едва ли някога този двигател ще бъде възстановен.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
