известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Както и да го гледаш: KIA Sorento 2.2D 4WD

Екип MyVe
Екип MyVe
10:30 | 21.02.2021
Време за четене: 04:05 мин.
Както и да го гледаш: KIA Sorento 2.2D 4WD

Амбициозно, със сериозни намерения

„Къде съм дремал почти две десетилетия, че да проспя три моделни поколения, преди да се кача най-после в тая кола?!“ – питам се с недоумение, ядно тръшкайки вратата (без да пропускам да отбележа плътния звук при затварянето й в дневника си). 

Аз може и да съм проявил престъпна небрежност, но в Северна Америка например през последното десетилетие редовно я продават в над 100 000, а заводът й в Уест Пойнт, Джорджия неслучайно беше таргетиран и от Apple.

Да, виждам, че в миналите си превъплъщения Kia Sorento е бил хвален като голям, практичен, талантлив и достъпен многоцелеви семеен транспорт, но още преди затварянето на шофьорската врата бе ясно, че четвъртото поколение на флагманския SUV е заченато с амбицията да разпери криле.

Чуйте само: ако всичко бе наред, миналата година в Женева трябваше да видим представянето на ново поколение от средноразмерната им платформа, с нови дизелови и електрифицирани задвижващи системи, и със сходна амбиция към безопасността и активното шофьорското подпомагане. За мен обаче – тъй като технологичното развитие е станало такава неизбежност, че се подразбира – най-съществената крачка напред е във външността и интериора: всичко е концептуализирано така, че да привлече вниманието на още по-широко потребление от хора, на които никога преди и през ум не им е минавало да притежават Kia. Но всичко по реда си.
 

Външност и архитектура

Първото, което забелязваш в новия Sorento, е предната решетка: „тигровият нос“ на „Кия“ без съмнение е станал по-голям, като на всички, ала не е достигнал комедийния размах при някои и пасва на нарасналите му претенции добре. Със скъсените надвеси и удълженото междуосие на новата си платформа N3 Sorento изглежда „по-бърз“ (нищо, че е по-висок). Причината е в удължаването на т.нар. „премиум пролука“ – разстоянието между линията на предната ос и основата на челното стъкло. С размери 4.81/1.70/1.90 водещият корейски джип продължава обитаването на пространството между средноразмерните и пълноразмерни SUV-та, доближавайки се по-скоро до вторите, а в архитектурата му повече от всякога присъства коктейлът алуминий/стомани с повишена якост. Резултатът – подобрение на твърдостта и теглото, спаднали вибрации.

Колата определено хваща окото от естетична гледна точка: не просто харесваш това, което виждаш – от мощната предна осанка до двусегментните диодни вертикали отзад, – но и схващаш, че корейците прилагат успешно един стар екстериорен премиум тевтонски трик: техничната външност. Изразява се в съзнателно изострените, геометрично изсечени линии и плоскости, както и в съзнателно технологизираните и хромирани акценти – все методи за внушаване на прецизност, качество и цялостна технологична изтънченост, работещи в защита на новото лого на марката и ценовите очаквания на флагмана. Не, че им е за първи път да копират домашното на германските си съученици, но работи – тихо и ефективно. Като казах флагман, това е поредната емблема, в каймака на чиято гама вече няма да открием класическата триобемна лимузина. Добре все пак, че там някъде в подножието й все пак се одързостиха да позиционират една кола за каране
 

Цялата статия може да прочетете тук: https://kaloyanjelev.blogspot.com

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в:

Свързани статии