Както и да го гледаш: KIA Sorento 2.2D 4WD

Амбициозно, със сериозни намерения
„Къде съм дремал почти две десетилетия, че да проспя три моделни поколения, преди да се кача най-после в тая кола?!“ – питам се с недоумение, ядно тръшкайки вратата (без да пропускам да отбележа плътния звук при затварянето й в дневника си).
Аз може и да съм проявил престъпна небрежност, но в Северна Америка например през последното десетилетие редовно я продават в над 100 000, а заводът й в Уест Пойнт, Джорджия неслучайно беше таргетиран и от Apple.
Да, виждам, че в миналите си превъплъщения Kia Sorento е бил хвален като голям, практичен, талантлив и достъпен многоцелеви семеен транспорт, но още преди затварянето на шофьорската врата бе ясно, че четвъртото поколение на флагманския SUV е заченато с амбицията да разпери криле.
Външност и архитектура
Първото, което забелязваш в новия Sorento, е предната решетка: „тигровият нос“ на „Кия“ без съмнение е станал по-голям, като на всички, ала не е достигнал комедийния размах при някои и пасва на нарасналите му претенции добре. Със скъсените надвеси и удълженото междуосие на новата си платформа N3 Sorento изглежда „по-бърз“ (нищо, че е по-висок). Причината е в удължаването на т.нар. „премиум пролука“ – разстоянието между линията на предната ос и основата на челното стъкло. С размери 4.81/1.70/1.90 водещият корейски джип продължава обитаването на пространството между средноразмерните и пълноразмерни SUV-та, доближавайки се по-скоро до вторите, а в архитектурата му повече от всякога присъства коктейлът алуминий/стомани с повишена якост. Резултатът – подобрение на твърдостта и теглото, спаднали вибрации.
Цялата статия може да прочетете тук: https://kaloyanjelev.blogspot.com