известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Как старите дизели могат да станат по-икономични и екологични от електромобилите с лека преработка

Екип MyVe
Екип MyVe
17:33 | 16.09.2024
Време за четене: 04:37 мин.
Как старите дизели могат да станат по-икономични и екологични от електромобилите с лека преработка

С горивото HVO 100 двигателите са по-щадящи климата от електрическите автомобили

С горивото HVO 100, за което вече сме ви разказвали, двигателите с вътрешно горене стават по-щадящи климата дори и от електрическите автомобили. Новият дизел HVO100 вече се продава в Германия и представлява синтетична алтернатива на стандартното дизелово гориво, произведена от отпадъчни материали.

Какво е Hydrotreated Vegetable Oils (HVO)?

Hydrotreated Vegetable Oils (HVO) е течно гориво от възобновяеми източници, произведено главно от устойчиви остатъчни и отпадъчни продукти, например използвано олио. Новият продукт спада към семейството на парафиновите дизелови горива и с помощта на каталитична реакция с водород растителните масла се превръщат във въглеводороди.

Експеримент с дизелово Polo

Експертът по двигатели Волфганг Краузе иска да докаже, че дори старо дизелово Polo може да бъде преобразувано да работи с чисто климатично гориво. Експертът по електронни горива Кристиан Ник разказва за експеримента на Краузе на страниците на focus.de.

Волфганг Краузе от Rheurdt-Schaephuysen е тесен специалист по двигатели с вътрешно горене. Като инженер от старата школа, той отговаря за разработването на мощни двигатели за спортния отдел на Mercedes-Benz - AMG в Афалтербах, преди да създаде собствена компания в Долен Рейн.

Решението на KLS

Със своята компания KLS, Краузе се посвещава на създаването на по-чисти и икономични дизелови двигатели. През 1999 година KLS представя интересен дооборудван автомобил - малката кола Seat Arosa, която е начело в „списъка за пестене на гориво“ с 3.4 литра тестов разход. За сравнение: стандартният 3-цилиндров Lupo от VW изразходва 4.1 литра дизел, а стандартната Arosa показва разход от 5.1 литра дизел.

Днес модернизирането на по-стари дизели с последваща обработка на отработените газове е основният бизнес на KLS. Но с VW Polo от 2014 година, Краузе надминава всички очаквания. Той разработва допълнителен блок за управление, който използва предимствата на дизела HVO.

Адаптация към HVO100

Именно този блок за управление адаптира двигателя на VW Polo към новото климатично гориво HVO100. Основната идея е възможно най-добрата адаптация към определено гориво - в този случай HVO100, което намалява CO2 емисиите с до 90 процента, има значително по-високо цетаново число и е напълно без ароматни съединения и примеси.

HVO100 съдържа по-малко вещества, които трябва да бъдат „обработени“ в последващата обработка на отработените газове. За да се постигне EURO 6 качество на отработените газове за това Polo TDI, специалистът намалява индивидуалните инжекционни количества на горивото, без да се губи производителността на малката кола (55 kW / 74 к.с. при 3500 оборота и 210 нютон метра въртящ момент от 1500 оборота).

Технологията на впръскване

Технологията представлява многостепенно последователно впръскване, което е необходимо за подготовка за последваща обработка на отработените газове. Това означава, че каталитичният конвертор и филтърът за твърди частици се поддържат при относително висока температура, необходима за пълното изгаряне на замърсителите от дизеловата смес.

Освен това HVO100 е „по-запалим“ от нормалния дизел, което намалява консумацията. Предварителното впръскване вече е намалено с до 60 процента, а основното впръскване е настроено към скоростта на пламъка на HVO. Пост-инжектирането също е ограничено, което води до намаление на потреблението с около 8.7 процента. HVO предлага потенциал за работа на дизелови двигатели по-ефективно, по-икономично и по-чисто, независимо от тяхната възраст.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: