Как сензорът за температура може да подобри електрическите мотори

Инновация от Continental увеличава ефективността на електромоторите
Continental представи нова сензорна технология, която измерва температурата в електрическите мотори с постоянни магнити директно върху ротора. На пръв поглед това може да изглежда като малка иновация, но всъщност този сензор може да има значителен ефект върху развитието на електрическите мотори.
"В автомобилната индустрия електрическите мотори от типа PSM (с постоянни магнити) са се превърнали в стандарт през последните години. Те са ефективни и компактни, но чувствителни към топлина, което изисква внимателно следене."
Малък сензор с голямо значение
Досега температурите на ротора се изчисляваха косвено чрез симулации, базирани на тока, температурата на статора и околните параметри. Тази методика имаше значителна грешка до 15 °C. Новият сензор на Continental, наречен eRTS, променя това, като измерва реалната температура вътре в ротора с грешка намалена до 3 °C.
Това открива пътя към ново поколение мотори, които са по-компактни, по-мощни и по-чисти. Системата eRTS се състои от микросензор "Mote" и външен приемник "Transducer". По този начин ще има динамично и точно следене на топлинните условия по време на работа на автомобила.
Сензорът може да има важно индустриално въздействие. Подобрява надеждността на измерванията, оптимизира охлаждането и намалява запасите на сигурност. Това ще позволи проектирането на по-ефективни двигатели на по-ниска цена, което е значителен иновационен залог за производителите.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
