известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Как работи термостатът – ключов елемент за здравето на двигателя

Екип MyVe
Екип MyVe
20:39 | 25.09.2024
Време за четене: 02:22 мин.
Как работи термостатът – ключов елемент за здравето на двигателя

Как да поддържаме охладителната система на двигателя, за да избегнем скъпи ремонти

Охладителната система на двигателя с вътрешно горене е един от ключовите компоненти в моторния отсек. Често обаче я забравяме, оставяйки я на произвола на времето и фабрично вградената надеждност. Пренебрегването на тази система може да доведе до прегряване на двигателя, увеличаване на разхода на гориво и дискомфорт за пътниците. Резултатът често е скъпи ремонти, които могат да бъдат избегнати с навременна поддръжка.

Какво представлява охладителната система?

Всеки двигател с вътрешно горене се нагрява по време на работа, като работната температура обикновено надвишава 90 градуса. Само въздушно охлаждане не е достатъчно, затова са монтирани радиатор(и), вентилатор(и), тръби, помпа, задвижвана от ремък и разпръскваща антифриз, разширителен съд и термостат.

Функция на термостата

Охладителната система работи така, че позволява на двигателя да загрее до работна температура и след това го предпазва от прегряване. Термостатът реагира на температурата на охлаждащата течност и регулира циркулацията на антифриза. При достигане на определена температура, термостатът се отваря и охлаждането започва да циркулира в големия кръг, охлаждайки двигателя.

Проблеми с термостата

С времето термостатът може да се повреди. Ако термостатът се затвори и не се отваря, охладителната система ще работи само в режим на загряване, което може да доведе до прегряване на двигателя. Ако термостатът остане отворен, двигателят ще загрява много бавно, което води до повишен разход на гориво и натрупване на отлагания по вътрешните стени на двигателя.

Симптоми на дефектен термостат

Повреден термостат може лесно да се открие с помощта на приборите на таблото. Ако забележите повишен разход на гориво или дълго време за загряване на купето, вероятно проблемът е в термостата. Редовната поддръжка и проверка на охладителната система могат да предотвратят сериозни проблеми и скъпи ремонти.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: