Как Michelin създаде перфектните гуми за AMG GT за три години
Разработката на гуми за новия Mercedes-AMG GT
Гумите не са най-гламурната част от автомобила, но могат да направят съществена разлика в управлението. Все повече производители си партнират с компании за гуми, за да разработят специално създадени гуми, които позволяват на инженерите да съчетаят по-добре окачването, управлението и спирането с конкретни смеси. И това изисква невероятно количество работа.
Тестове и разработки в Ladoux, Франция
YouTube каналът Tyre Reviews посети тестовите площадки на Michelin в Ladoux, Франция, за да разбере какво е необходимо на инженерите да разработят гумите Michelin Pilot Sport S 5, използвани на новия Mercedes-AMG GT. Въпреки че носят същото име като стандартните Sport S 5, версията за AMG използва напълно различна гумена смес.
Три различни смеси за перфектно сцепление
Гумите използват три различни смеси, съставени от различни секции на протектора. Вътрешната част на предния протектор е основно настроена за мокро сцепление, докато средната част е за сухо представяне. Външната част на гумата е издръжлива гума, подходяща за писта. На задната гума има две секции за мокро сцепление и средна секция за сухо представяне. Външната част е ориентирана към сухо представяне.
Три години работа и множество смеси
Michelin прекара три години само върху тези гуми, преминавайки през 25 различни смеси отпред и 20 смеси отзад, преди най-накрая да реши на финалната комбинация. Всичко това, само за един автомобил.
Перфектно балансиране на мокро и сухо управление
Pierre-Antoine Gregoire, водещият тестови шофьор за този проект, заяви, че повечето от времето си е прекарал в усъвършенстване на "мекото управление" на гумите. Това означава фокусиране върху малките детайли, като как автомобилът се движи по права пътна, колко мъртва зона има в управлението, как гумата реагира при завиване и как страничната стена реагира на бързи преходи.
Gregoire споделя, че най-трудната част от разработката на тази гума е била намирането на добър баланс между мокро и сухо управление. Mercedes изискваше гумата да се представя добре и в двете ситуации—трудна задача за всяка гума—затова екипът на Michelin трябваше постоянно да смесва и съчетава смеси, докато се опитваше да се справи с развитието на AMG GT, което се случваше по същото време.