Как Honda планира да настигне конкуренцията в електрическите автомобили
Honda се насочва към електрическо бъдеще, докато други марки отстъпват
Honda, един от най-разнообразните автомобилни производители, се подготвя за сериозен навлиз в електрическия сегмент, докато много марки се отдръпват от амбициите си за електрификация. Японската компания вярва, че нейното време е настъпило да завземе пазара на електрически превозни средства.
Готовност за електрическо бъдеще
Honda е известна със способността си за технологични иновации, но също така и за неподходящ избор на трендове в индустрията. След дълго време на неуспех да види потенциала на дизела, компанията проявява интерес към хибридни и електрически технологии още през 90-те. Въпреки това, едва сега започва сериозно да се включва в тази област.
Затруднено начало и нови амбиции
Продажбите на Honda в Европа отдавна не са на нивата от средата на 2000-те години. През 2020 г. Honda пусна на пазара малката градска кола Honda e, която не успя да впечатли заради малкия обхват и висока цена. След нея излезе и e:Ny1 SUV, който не успя да блести.
Нова стратегия: електрическа "Серия 0"
Honda разработва "Серия 0", нова електрическа гама с 7 модела върху нова платформа, и инвестира в нови батерии. Говорейки в интервю за Autocar, главният изпълнителен директор Тошихиро Мибе отбелязва, че компанията не се чувства закъсняла.
„Не мисля, че сме закъснели в тази индустрия. Работим върху развитие на този тип двигатели от дълго време.“ — Тошихиро Мибе.
Индустриално ноу-хау и нови методи
Honda ще използва метода на гига-леене за производството на новите си модели, намалявайки броя на частите от 60 на 5. Компанията търси и нови начини за производство, комбинирайки термични и електрически модели в една фабрика.
Изводи и очаквания
Въпреки че Honda е в силна позиция в Япония и Съединените щати, тя се сблъсква с предизвикателства в Европа и Китай. "Серия 0" е създадена с мисъл за европейските потребители, увеличавайки амбициите на марката за успех в Европа до 2026 година.