Как фалшивият глас на изпълнителния директор на Ferrari почти подведе компанията
Интернетът усложнява доверието в очите и ушите ви
Фотошоп винаги е бил полезен инструмент за недоброжелатели, но експлозията на софтуери и услуги, които улесняват манипулирането на видео и звук, отваря нови пътища за измама. Ferrari почти стана жертва на такава измама, след като някой се опита да се представи за изпълнителния директор на компанията Benedetto Vigna в съобщения в WhatsApp и телефонен разговор с друг изпълнителен директор.
Съобщенията в WhatsApp не идваха от обичайния номер на Виня, което породи съмнения у неназования изпълнителен директор. Импосторът се опита да обясни несъответствието по телефона. Според доклад на Bloomberg, имитаторът изпълнил перфектно гласа на Виня. Въпреки това, изпълнителният директор забелязал няколко несъответствия и поискал от импостора да потвърди своята идентичност.
Изпълнителният директор попитал обаждащия се за заглавието на книга, която Виня току-що препоръчал. Обаждащият се не отговорил и вместо това затворил. Съобщенията от импостора обсъждали "голямо придобиване", което изисквало "най-голяма дискретност" от страна на изпълнителния директор. Не е ясно какво целели измамниците.
Вероятно ще виждаме повече измами с дълбоки фалшификации на гласове с подобряването на технологията. Корпоративният шпионаж е реален и автомобилната индустрия е високо конкурентна глобална индустрия, изпълнена с потенциални вектори за атака, които по-добре обучени нападатели могат да експлоатират в бъдеще. Компаниите ще трябва да предприемат нови мерки за обучение на служителите си да разпознават и избягват дълбоки фалшификации в телефонните обаждания и текстовите съобщения, точно както ги обучават да избягват фишинг имейли.
Може би единственият наистина безопасен вариант е просто да не отговаряме повече на телефонни обаждания, имейли или текстови съобщения и да се преместим в хижа в планината.