Как да сменим масления филтър на колата си – лесни съвети и инструкции
Самостоятелна смяна на масления филтър: Как да се справите с тази важна задача
Смяната на масления филтър е от съществено значение за дълголетната работа на двигателя. Много шофьори оставят тази задача на специалисти, но някои предпочитат да я извършват самостоятелно. Задачата не е много сложна, но изисква специални инструменти и умения.
Как работи масленият филтър?
Докато двигателят работи, маслото циркулира непрекъснато, смазвайки и почиствайки елементите от чужди частици, сажди и метални стружки. Маслото преминава през филтъра, където се задържат събраните отпадъци. Съвременните филтри включват байпасен клапан, който може да позволи на нефилтрирано масло да премине, когато филтърът е запушен. Това обаче може да доведе до ускорено износване на двигателя.
Кога трябва да смените масления филтър?
Препоръчително е филтърът да се сменя при всяка смяна на маслото, обикновено на всеки 10 000 до 15 000 километра. Управлението в градски условия, честите студени стартирания и карането по прашни пътища могат значително да намалят живота на маслото и да наложат по-честа смяна.
Как да проверите състоянието на маслото?
Цветът на маслото може да бъде проверен с маслоизмервателната щека. Ако цветът му е тъмен, време е за смяна както на маслото, така и на филтъра. Металните стружки в маслото не променят цвета му, но са вредни за двигателя.
Как да изберем правилния маслен филтър?
Използването на "оригинален" маслен филтър е най-добрият вариант. В случай, че това е невъзможно, обърнете внимание на следните критерии:
- Тип филтър: Маслените филтри са пълнопоточни, частичнопоточни и комбинирани.
- Резба: Диаметърът и дебелината трябва да съответстват на резбата на корпуса.
- Байпасен клапан: Параметрите трябва да са съвместими с двигателя.
- Качество на корпуса: Корпусът трябва да е здрав и да не е повреден.
- Състояние на гуменото уплътнение: Уплътнението трябва да приляга плътно и да е еластично.
Как да смените масления филтър самостоятелно
Подготовка на автомобила
Преди смяната колата трябва да се загрее за 1-2 минути. Използвайте канал или подемен крик за лесен достъп.
Източване на маслото
- Развийте капачката на резервоара за масло.
- Свалете защитата от дъното, ако има такава.
- Намерете пробката за източване и поставете контейнер отдолу.
- Използвайте гаечен ключ за разхлабване и изваждане на накрайника.
Смяна на масления филтър
Филтърът обикновено се намира отгоре и се премахва лесно. В противен случай се консултирайте със сервиза. Смажете гуменото уплътнение на новия филтър с моторно масло и го завийте ръчно.
Наливане на ново масло
- Затворете дренажната пробка и я затегнете.
- Долейте масло през гърловината с фуния.
- Затворете капачката и проверете нивото с маслоизмервателната щека.
Изхвърляне
Не изхвърляйте стария филтър в битовия боклук. Много сервизи приемат старо масло и филтри за рециклиране.