Как да предотвратим опасното клатене на ремаркето?
Стабилизиращи системи за ремаркета: Тестове и резултати от ADAC
Шофирането с ремарке е предизвикателство, особено за неопитни шофьори. Ремаркето реагира по-чувствително на страничния вятър и смяната на лентата, отколкото едно превозно средство, което често може да доведе до опасно люлеене.
Тестове на стабилизиращи системи от ADAC
ADAC тества три стабилизиращи системи за ремаркета в центъра за тестване на мобилността в Пензинг. Фрикционните накладки в сферичната глава на теглича, които частично потискат люлеенето, са обичайна практика от десетилетия. В по-новите превозни средства електронната програма за стабилност (ESP) често има специално разпознаване на ремаркето, въпреки че това не винаги е ясно видимо за потребителя.
Призив на ADAC
ADAC призовава производителите да инсталират разпознаване на ремаркета в автомобилите като стандарт - независимо дали тегличът на ремаркето е монтиран фабрично или не. Има и специални системи против люлеене, които автоматично активират спирачките на ремаркето в критични ситуации, като по този начин значително повишават безопасността при шофиране.
Резултати от тестовете
В допълнение към ESP, експертите на ADAC тестваха три системи против люлеене от AL-KO, BL-Trading и Knott. Трите изследвани системи значително повишават нивото на безопасност. Основната функционалност е една и съща за всички системи - засича се движенията на ремаркето и се задействат спирачките, ако електрониката прецени, че ситуацията е критична.
Победителят в теста
И трите системи успяха ефективно да предотвратят типичното люлеене на ремарке. Въпреки това, не всички системи преминаха предизвикателния тест за смяна на лентата или избягване на удар. Победителят в теста е системата ATC 2.0 от AL-KO, която не показва никакви слабости - тя е чисто обработена и регулира надеждно във всички тестови сценарии.
Допълнителни съвети за потребителите
Системата LEAS от BL-Trading също беше убедителна в тестовете за шофиране, но има качествени слабости при обработката. ETS Plus на Knott се оказа на последно място, защото се намеси твърде късно в теста за избягване. Важно е да се обърне внимание на съвместимостта на системите при покупка и професионалния монтаж за максимална безопасност.