известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Как да предотвратим опасното клатене на ремаркето?

Екип MyVe
Екип MyVe
20:47 | 03.09.2024
Време за четене: 02:47 мин.
Как да предотвратим опасното клатене на ремаркето?

Стабилизиращи системи за ремаркета: Тестове и резултати от ADAC

Шофирането с ремарке е предизвикателство, особено за неопитни шофьори. Ремаркето реагира по-чувствително на страничния вятър и смяната на лентата, отколкото едно превозно средство, което често може да доведе до опасно люлеене.

Тестове на стабилизиращи системи от ADAC

ADAC тества три стабилизиращи системи за ремаркета в центъра за тестване на мобилността в Пензинг. Фрикционните накладки в сферичната глава на теглича, които частично потискат люлеенето, са обичайна практика от десетилетия. В по-новите превозни средства електронната програма за стабилност (ESP) често има специално разпознаване на ремаркето, въпреки че това не винаги е ясно видимо за потребителя.

Призив на ADAC

ADAC призовава производителите да инсталират разпознаване на ремаркета в автомобилите като стандарт - независимо дали тегличът на ремаркето е монтиран фабрично или не. Има и специални системи против люлеене, които автоматично активират спирачките на ремаркето в критични ситуации, като по този начин значително повишават безопасността при шофиране.

Резултати от тестовете

В допълнение към ESP, експертите на ADAC тестваха три системи против люлеене от AL-KO, BL-Trading и Knott. Трите изследвани системи значително повишават нивото на безопасност. Основната функционалност е една и съща за всички системи - засича се движенията на ремаркето и се задействат спирачките, ако електрониката прецени, че ситуацията е критична.

Победителят в теста

И трите системи успяха ефективно да предотвратят типичното люлеене на ремарке. Въпреки това, не всички системи преминаха предизвикателния тест за смяна на лентата или избягване на удар. Победителят в теста е системата ATC 2.0 от AL-KO, която не показва никакви слабости - тя е чисто обработена и регулира надеждно във всички тестови сценарии.

Допълнителни съвети за потребителите

Системата LEAS от BL-Trading също беше убедителна в тестовете за шофиране, но има качествени слабости при обработката. ETS Plus на Knott се оказа на последно място, защото се намеси твърде късно в теста за избягване. Важно е да се обърне внимание на съвместимостта на системите при покупка и професионалния монтаж за максимална безопасност.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: