известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Как да минете лесно на преглед с бензинова кола: Нашите съвети и трикове

Екип MyVe
Екип MyVe
18:51 | 30.07.2024
Време за четене: 03:05 мин.
Как да минете лесно на преглед с бензинова кола: Нашите съвети и трикове

Нови изисквания за технически прегледи на бензинови автомобили в България

Влезлите в сила промени при годишните технически прегледи (ГТП) на автомобили в България предизвикаха значителен интерес и дискусии сред шофьорите, особено сред тези с бензинови двигатели. Коментари в социалните мрежи разкриват ефективни начини за справяне с новите изисквания, свързани с катализаторите.

Промени в регулациите

Преди 2001 г. бензиновите автомобили можеха да изберат дали да минават прегледа със или без катализатор. С новите регулации след 2001 г., тази опция вече не съществува и катализаторът се проверява на 100%.

Съвети за успешен преглед

Водач споделя: „Дадоха ми съвет и го споделям с вас: Ако имаш катализатор и си след 2001 г. – за да си сигурен, че ще минеш преглед – изразходваш стария бензин, слагаш добавка към горивото, каквато и да е. Просто да е за по-добро изгаряне. Наливаш 100 октана бензин поне 30 литра.“

Използване на добавки и качествени горива

„Това важи само за автомобили с изрядни катализатори, ламбда сонди и горивна система. Ако обаче колата похарчва и масло, което е нормално особено, ако се кара на газ – ще иска и добавка в маслото, поне малко да притъпи изгарянето на маслото (но добавките за масло започват да работят поне 400-500 км след като са добавени, имайте го в предвид)“, добавя той.

Подготовка преди прегледа

Друг шофьор също коментира казуса с техническите прегледи на бензиновите автомобили, особено след 22 юли, когато новите изисквания влязоха в сила. Той подчертава необходимостта от използване на висококачествени горива и добавки, съветвайки: „Да се използва хубав, високооктанов бензин, но не само по време на прегледа, а от няколко месеца преди това (ако не постоянно).“

Според него добавките вършат работа, но: „С добавката за ниски емисии (в Западна Европа я ползват за прегледите си) трябва да е карано поне 100 км преди тежката техническа матура. Добавките за прочистване трябва да са използвани пък преди това.“

Съвети за автомобили с газова уредба

„Който е и с газова уредба, да провери дали при монтирането ѝ са пробили малки дупчици на първото гърне, за да изтича вода. Щото ако тя остава там, това увеличава емисията на въглеродния оксид, този нов наш душманин“, допълва той.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: