известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Как 17 милиарда долара ще променят транспортната свързаност между Европа и Азия

Екип MyVe
Екип MyVe
10:50 | 13.12.2024
Време за четене: 03:55 мин.
Как 17 милиарда долара ще променят транспортната свързаност между Европа и Азия

Мащабен проект създава нови транспортни връзки

Голям инфраструктурен проект за няколко милиарда долара за създаване на нови транспортни връзки между Европа и Западна Азия влиза в ход. Предложеният маршрут ще минава през Ирак, простиращ се на 1,100 км от северната турска граница до южния Персийски залив.

Проектът обхваща мрежа от пътища, жп линии, пристанища и градове и цели да намали времето за пътуване между Азия и Европа. Това несъмнено ще бъде конкуренция на ключовия търговски път между двата континента – Суецкия канал в Египет.

Ирак във фокуса на вниманието

След установяването на търговски коридор към Турция, проектът се очаква да се разшири в Европа, укрепвайки глобалната позиция на Ирак, както и вътрешната икономика и инфраструктура на страната, съобщава The Mirror, позовавайки се на други британски медии.

Новият маршрут ще се основава на текущия проект Grand Al Faw Port – морско пристанище в Ирак, най-голямото начинание за развитие на страната досега.

„Иракският премиер Мохамед Шиа ал-Судани разглежда проекта като важен момент за устойчива непетролната икономика, връзка в полза на Ирак и региона и принос към усилията за икономическа интеграция“, според The Cradle. Проектът може да бъде завършен в рамките на три години.

Финансови параметри на развитието

Крайната цел е да се създаде „непрекъснат магистрален и железопътен коридор между Басра и Лондон“. Проектът може потенциално да надмине заявената сума от 17 милиарда долара. Пътят на развитие може да представлява финансово по-жизнеспособна алтернатива на Суецкия канал, като се има предвид прогнозирания капацитет на Grand Faw Port.

Съобщения на Anadolu Agency казват, че иракският министър на транспорта споделил, че пристанището „ще може да приема големи търговски кораби“. Той също така предположи, че може да спести между 12 и 15 дни време за пътуване в сравнение със своя аналог в Египет Суецкия канал.

Международна подкрепа и перспективи

Проектът получи подкрепа от няколко влиятелни държави, като миналото лято правителствата на ОАЕ и Катар подписаха меморандум. Но министърът на транспорта Раззак Мухибис Ал-Саадауи подчерта, че това е „чисто фокусиран върху икономиката проект, напълно лишен от политика“. Той коментира още, че „Ирак и Турция имат географски предимства. Ще ги използваме в полза на нашите народи.“

Неотдавна писахме и за друг огромен проект, но в Европа, който също цели създаването на своя версия на Суецкия канал. Става въпрос за амбициозния проект в Турция. Инициативата за каналът на Истанбул е от 2021 г. Тя цели да превърне град Истанбул в глобален търговски център.

Каналът ще е в западната част на Истанбул, свързвайки Мраморно и Черно море. С дължина от 45 км, ширина от 400 до 1000 метра и дълбочина до 25 метра, каналът ще включва шест моста, свързващи го с европейската страна на Истанбул. Стойността на проекта за канала Истанбул се оценява на над 23 милиарда евро.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: