Извинете, но колко „руски“ е петролът ви?
Руският петрол и горива ще продължат да влизат в Европа под една или друга форма, но това не е точно избягване на санкции, пише Джулиан Лий за Bloomberg.
Неделя е денят, в който влизат в сила разпоредбите на Европейския съюз, забраняващи сделките с руски държавни енергийни компании. Това би трябвало да предизвика допълнителен спад в обема на сурови и рафинирани продукти, купувани и търгувани от европейски компании, но няма да спре потоците, пише енергийният експерт Джулиан Лий в свой анализ за Bloomberg.
Дори когато или ако ЕС най-накрая наложи санкции за закупуването на петрол от страната, товa няма да спре „руския“ суров петрол да напуска руските пристанища, нито продуктите, произведени от него, да зареждат европейски автомобили и камиони.
Има няколко причини защо.
Русия ще направи всичко възможно, за да продължи доставките да се движат. Петролът ще продължи да тече към Китай и Индия, и то в нарастващи обеми. Морските превози ще зависят все повече от руските кораби. Държавният „Совкомфлот“ управлява флот от повече от 100 петролни танкера, вариращи от така наречените кораби със среден обхват, способни да превозват...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg