Италия настоява ЕС да преразгледа забраната за продажба на автомобили с ДВГ
Италия предлага преразглеждане на плана на ЕС за забрана на ДВГ автомобили до 2035 г.
Италианските власти смятат, че планът на Европейския съюз за забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) от 2035 г. трябва да бъде преразгледан по-рано от планираното.
Министърът на енергетиката Джилберто Фратин: "Забраната трябва да бъде променена"
Министърът на енергетиката Джилберто Фратин изрази своето мнение в събота по време на бизнес форума на TEHA в Чернобио, край езерото Комо в Италия. Той нарече решението на ЕС "абсурдно" и продиктувано от "идеологическа визия".
Промяна в плана на ЕС
Фратин подчерта, че планът трябва да бъде променен, за да отразява различните пазарни реалности на фона на стагнацията на европейската автомобилна индустрия.
Междинна оценка на напредъка
Италианският министър на промишлеността Адолфо Урсо предложи междинната оценка на напредъка за изпълнение на новите правила, която трябва да бъде извършена през 2026 г., да се проведе в началото на следващата година.
Необходимост от яснота
"В един несигурен пейзаж, който засяга германската автомобилна индустрия, е необходима яснота, за да не се допусне колапсът на европейската индустрия", заяви Урсо.
Дясното правителство на Джорджия Мелони
Правителството на Джорджия Мелони вярва, че Европейската комисия трябва да позволи на държавите-членки да имат повече свобода при избора на технологията, която предпочитат, за да изпълнят договорените цели за декарбонизация.
Подкрепа за по-постепенно заместване на ДВГ
Италианските власти заявиха, че не са против разработването и производството на електрически автомобили, но те трябва да бъдат част от по-широка комбинация от системи за задвижване.
Изпълнителният директор на Volkswagen Group
Изпълнителният директор на Volkswagen Group Оливер Блуме подчерта необходимостта от промяна, като заяви, че европейският пазар се свива, докато конкуренцията нараства.
Ставки на продажбите и съкращения на работни места
Продажбите на Stellantis в Италия намаляват, което води до планове за съкращаване на работни места. VW обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в своята 87-годишна история.