Историята зад създаването на емблематичния Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo GTV: История и наследство
На 6 октомври преди 30 години, на автомобилното изложение в Париж, дебютира стилното купе Alfa Romeo GTV. С клиновиден профил и ниска носова част с двойни малки фарове, автомобилът привлече вниманието. Задната част със светлини по цялата ширина, т.нар. red finish, допълваше уникалния му дизайн.
Коефициентът на аеродинамично съпротивление Cx е 0,33, докато неговият „събрат“, откритият двуместен Spider, имаше 0,38. Alfa Romeo GTV (от италиански Gran Tourismo Veloce - „Бърз Гран Туризмо“) е наследник на красивия модел Alfetta GTV, произвеждан през 1974 – 1987 г.
Дизайн и признание
Външният вид на новия автомобил е създаден от дизайнера Енрико Фумиа от Pininfarina. Той е участвал и в създаването на известни италиански автомобили като Alfa Romeo 164, Ferrari F90, Lancia Y, Lancia Lybra, Lancia Kappa Coupe и Maserati 3200 GT. През 1995 г. Alfa Romeo GTV получава престижната награда The World’s Most Beautiful Automobile – „Най-красивият автомобил в света“.
Технически характеристики
Автомобилът е построен на платформата Tipo Due, оборудвана с ново многораменно задно окачване. Предното окачване и трансмисията са пренесени от Alfa Romeo 155, който се появи през 1992 г. Първоначално Alfa Romeo GTV се предлагаше с два двигателя за избор: 2,0-литров Twin Spark със 150 к.с. и двулитров V6 Turbo с мощност 200 к.с.
След рестайлинг през 1998 г. е добавен и 1,8-литров Twin Spark със 144 к.с., както и трилитров V6 с 220 „коня“. Най-мощният е агрегатът 3.2 V6 с 240 конски сили, с който GTV стана най-бързата Alfa за времето си - ускорението до „стотица“ отнема само 6 секунди, а максималната скорост достига 255 км/ч.
От 1994 до 2004 г. са произведени 42 937 Alfa Romeo GTV.