Историята на Opel: Пионерът в немското автомобилостроене
Началото на марката е положил младият ключар Адам Опел през 1862-а. След неговото чиракуване и странствания в работилницата на баща си създал първата шевна машина Opel. През последващото десетилетие историята на Opel познавала само една посока: на все повече успех. През 1868-а, благодарение на зестрата от съпругата си, създал голяма фабрика за производство на шевни машини. Скоро след това Опел въвел синовете си в производството на велосипеди. Първото произведено колело било високо колело, по-късно последвали дамски и мъжки модели велосипеди. До смъртта си през 1895-а, Адам Опел превърнал фирмата си в един от най-големите производители на шевни машини и велосипеди в Европа. Това, което му принадлежало като управител на компанията, синовете му инвестирали също толкова умно: през 1899-а в Рюселхайм започнало производството на автомобили.
От 1899-а до 1930-а Opel се превърнал в най-големия немски автомобилопроизводител
Луксозната „Патент система Фрийдрих Лутцман“ е първата кола Opel. Обаче пробивът на пазара сътворил простичкият, но солиден Opel 4/8 PS, разговорно наричан „докторска кола“. Инфлацията след Първата световна война тласнала в нова посока: с Opel 4/8 PS започнало масово производство по американски модел. Износът на автомобили се покачил значително, а цените падали. Броят на работниците се утроил до 1930-а. Opel е вече най-големият немски автомобилопроизводител и се превръща в акционерно дружество. Световната икономическа криза, увеличаващият се внос на американски автомобили и свитият пазар водят до това, че двамата братя Опел продават компанията си на Дженеръл Моторс. Оказва се, че това е била и за двете страни една изгодна крачка.
От 1930-а до 1960-а: Успех с автомобили, военна продукция и ново начало
През 30-те години на 20-и век се утвърдили като...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://autozona.bg