История и еволюция на първия V8 двигател
От първоначалната иновация до модерните модели
Първият в света V-образен осемцилиндров двигател е патентован от френския инженер Леон-Мари-Жозеф-Клемент Левасор през 1902 г. Той създава двигателя Antoinette V8, който влиза в масово производство през 1904 г., но първоначално е предназначен за самолети и плавателни съдове.
Внедряване във автомобили
През 1905 г. британската компания Rolls-Royce поставя такъв двигател в три автомобила. Те намаляват мощността му, за да съответства на ограничението от 32 км/ч. Rolls-Royce успява да продаде само един от тези автомобили.
De Dion-Bouton произвежда 7,8-литров V8 през 1910 г., но слабото производство спира разпространението му в Франция. През 1914 г. Cadillac става първият производител, който масово произвежда автомобили с V8 двигатели, продавайки около 13 000 екземпляра през първата година.
Разширяване и развитие
Oldsmobile и Chevrolet също пускат V8 модели през следващите години. GM задължава Chevrolet да се фокусира върху по-икономични модели след 1917 г.
V8 влиза и в по-достъпния сегмент с Ford Model 18 през 1932 г. Ford Flathead се произвежда до 1954 г. в САЩ и до началото на 60-те в Европа и Бразилия.
V8 в Европа
Преди и след Втората световна война, V8 се счита за елитен и е достъпен само за автомобили от висок клас в Европа. По-широкото му разпространение започва едва през 50-те години на миналия век с производители като BMW. След 70-те години, V8 двигателите са редки, освен в най-високите класове на марки като BMW и Mercedes-Benz.
Съвременно състояние
Днес се наблюдава промяна в гледната точка. Докато в САЩ големите компании започват да се отказват от V8 двигатели, в Европа те остават в домейн на премиум марки. Дори Bentley и Rolls-Royce се отказват от своите 6,2 до 6,7 литра L-серия V8 двигатели.