известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Иновативната шесттактова технология на Porsche: революция в двигателите с вътрешно горене

Екип MyVe
Екип MyVe
21:09 | 18.09.2024
Време за четене: 03:07 мин.
Иновативната шесттактова технология на Porsche: революция в двигателите с вътрешно горене

Porsche патентова шесттактова двигателна конфигурация

Porsche представи нова, иновативна идея за шесттактова двигателна конфигурация. Тази нова технология използва специален колянов вал, който създава допълнителни компресионни и силови тактове на цикъл. Почти всички двигатели с вътрешно горене в превозните средства са четиритактови, включващи впръскване, компресия, мощност и изхвърляне на изгорели газове.

Как работи двигателят с вътрешно горене

Впръскването е процесът, при който въздух и гориво влизат в цилиндъра. Компресията се осъществява, когато буталото притиска сместа към горната част на цилиндъра. Следва мощностният такт, при който сместа се възпламенява и буталото се избутва надолу. Накрая, изгорелите газове се изхвърлят от цилиндъра.

Иновации на Porsche

Дизайнерите на Porsche смятат, че могат да добавят още един компресионен и силов такт към този процес. Документите, подадени в Американското патентно ведомство, описват това като "шест индивидуални такта, разделени на две тристепенни последователности". Допълнителните стъпки се случват между традиционните силови и изхвърлящи тактове.

Технически детайли

Първата последователност включва впръскване, компресия и мощност, следвана от компресия, мощност и изхвърляне. За да се осъществи това, патентът на Porsche показва колянов вал, въртящ се върху пръстен с два концентрични кръга - анулус. Това променя центъра на въртене, ефективно намалявайки хода на буталото (долна мъртва точка) за допълнителните тактове.

Потенциални ползи

Тази промяна увеличава компресията, тъй като буталото не се движи толкова нагоре (горна мъртва точка) в цилиндъра. Това означава, че двигателят има две горни и две долни мъртви точки. Основната цел на този дизайн е да генерира повече мощност с по-висока ефективност. В типичен двигател, само един от четири такта произвежда мощност. Новата конфигурация променя това съотношение на един към три и изгаря сместа по-пълноценно.

Заключение

Разбира се, този дизайн добавя допълнителна сложност. Дали ползите ще оправдаят този подход, предстои да се види. Както при много патенти, възможно е тази технология никога да не бъде комерсиализирана. Въпреки това, тя показва, че Porsche усилено работи върху начини за запазване на двигателите с вътрешно горене в ерата на електрическите превозни средства.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: