Индукционно зареждане в предприятия- Технология, която идва скоро
Нов подход към зареждането на електромобили
Френската стартираща компания Up&Charge усилено работи за убеждаване на бизнеса и обществените организации да използват новото си решение за зареждане на електромобили по индукция. Създадена през лятото на 2021 година и разположена в Парижката област, Up&Charge представя тази нова технология като по-практична и икономична, според нейните мениджъри.
Лесна инсталация и използване
Базирана на индукция, иновативната станция "Plug&Play" се свързва към съществуващата електрическа мрежа без нужда от цивилни строителни работи. Достатъчно е водачът да паркира електромобила си над станцията и да активира зареждането чрез специално мобилно приложение. За това е нужно превозно средство, оборудвано със специален индуктивен комплект под шасито.
Оптимална мощност на зареждане
Първоначалните станции "Plug&Play" предлагат мощност от 7 kW, сравнима с традиционното зареждане чрез променлив ток, без загуба на енергия, за разлика от кабелното зареждане, при което загубите могат да достигнат до 28% в зависимост от модела на автомобила.
„В паричен израз, това може да е около 150 евро годишно за всяко превозно средство.“
Изпитателен период за бизнеса
Up&Charge предлага на компаниите и общинските власти да изпробват тяхното индуктивно зареждане за период от 3 до 6 месеца чрез пакет "станция + наем на превозно средство" за 23 000 евро. В Сент-Кантен-ан-Ивелин се изпълнява пилотен проект за флотата на местната администрация.
Индустриална подкрепа и нови проекти
Много компании от сектора подкрепят индуктивното зареждане, след като Up&Charge бе инкубирана от Shell и е партньор с операторът "Stations-E" и ретрофит специалиста "Rev Mobilities". Това позволява на компанията да развие нови проекти, като установка на станция под асфалта за обществените паркинги.
Тестване на електрически пътища в Парижка област
В края на юни 2024 г., два пилотни обекта в Париж и Версай изпитват електрически пътища в рамките на европейския проект INCIT-EV. В Париж, тестовете са на улица Флореал, където могат да се възстановят до 2 км автономност при използване на 30 kW заряд, докато превозното средство се движи с 5 км/ч.