известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

IIHS: Слепите зони на превозните средства стават по-големи с всяка година

Екип MyVe
Екип MyVe
08:00 | 07.07.2025
Време за четене: 02:45 мин.
IIHS: Слепите зони на превозните средства стават по-големи с всяка година

Проучване показва значително увеличение на слепите зони поради по-големи и тежки автомобили

Значително увеличение на размера на слепите зони при съвременните автомобили се дължи на техния по-голям размер и тегло. Ново изследване, изведено от Института за безопасност на движението по пътищата (IIHS), показва колко по-малко от пътя се вижда в сравнение с 25 години назад.

Проучването разкри, че видимостта в рамките на 10-метров радиус е намаляла до 58% при три изпитани SUV модела. Изследователите са измерили промените в слепите зони на автомобилите от 1997 до 2023 година, включително моделите Chevrolet Suburban, Ford F-150, Honda Accord, Honda CR-V, Jeep Grand Cherokee и Toyota Camry.

Значителни намаления на видимостта

Honda CR-V е загубила значителна част от видимостта си за последните 25 години. През 1997 година водачите са можели да виждат 68% от зоната 10 метра пред автомобила, докато моделът от 2022 година позволява видимост само на 28% от тази зона. Suburban също показва голямо намаление във видимостта, от 56% през 2000 година до 28% през 2023 година.

Accord и Camry са се справили значително по-добре. Видимостта при Honda е намаляла само с 5%, от 65 на 60. При Camry загубата на видимост е минимална - 57% от зоната е видима за водачите в сравнение с 61% през 2007 година, според IIHS, това е в рамките на допустимата грешка.

Фактори, влияещи на слепите зони

IIHS приписва намаляването на видимостта при CR-V и Suburban на по-високите капаци и по-големите огледала, които могат да прикрият деца, пешеходци и велосипедисти. Смъртните случаи сред пешеходците и велосипедистите в САЩ са нараснали съответно с 37% и 42% между 1997 и 2023 година.

Изследването беше проведено от изследователи от Министерството на транспорта на САЩ и публикувано в изданието от март 2025 година на списание SAE International Journal of Transportation Safety.

Проучването показва, че по-големите и по-тежките автомобили представляват значително по-голям риск за пешеходците и велосипедистите поради увеличената сляпа зона. Потребителите и производителите на автомобили трябва да обмислят мерки за минимизиране на тези рискове и подобряване на безопасността на всички участници в движението.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: