Huawei и китайският автомобилен сектор- Причините за нарастващото сътрудничество
Huawei като водещ доставчик в автомобилния сектор
Huawei, гигантът в телекомуникационния сектор, се утвърждава като незаобиколим играч в китайския автомобилен сектор. Макар и да не продава автомобили под свой бранд, компанията успява да се наложи сред китайските и някои чуждестранни производители. За четири години Huawei се утвърди със своите технологии за електрически, свързани и интелигентни автомобили. Компанията набляга на автономно управление, екрани, свързани услуги, облачни услуги, електронна архитектура и електрически двигатели. Област, в която Huawei все още не е навлязъл, са батериите.
Сътрудничество с големи производители на автомобили
Благодарение на репутацията си, Huawei вече е желан партньор за почти всички китайски производители. Компанията работи с GAC, BAIC, Dongfeng и Changan. Дори BYD, който традиционно разчита на вертикална интеграция, избра Huawei за новия си SUV модел Bao 8. За повечето от тези производители инсталирането на логото HI (Huawei Inside) на техните автомобили е огромно предимство. Това се постига само ако автомобилът разполага с Huawei двигатели, свързани услуги и автономно управление.
Huawei като почти производител на автомобили
Huawei е не само доставчик, но и почти производител на автомобили. Въпреки, че автомобилите не носят неговото име, те се сглобяват в заводите на партньори като Luxeed с Chery, Stelato с BAIC, Aito с Seres и Maextro с JAC. Тези модели са част от HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) и се продават в магазините на Huawei. В рамките на три години, HIMA постига успех, достигайки 500 000 продадени автомобила годишно.
„Huawei привлича клиенти с името си, подобно на Xiaomi.“
Конструктори се стремят да създадат собствени марки в рамките на HIMA. Най-новото партньорство е с GAC, който въпреки успешния си модел Aion, търси нова марка с Huawei, след като известно време се опитваше да развие моделите на Hyptec самостоятелно.
Глобално партньорство с чуждестранни производители
Много производители, включително чуждестранни като Audi, Nissan и Toyota, се обединяват с Huawei. Един от малкото китайски производители, който се държи настрана, е Geely, който предпочете Meizu за създаването на свои технологични решения. За много компании, партньорството с Huawei е възможност да се конкурират с бързо разрастващите се стартапи като Nio и Xpeng, но съществува и риск. На определени пазари, името на Huawei може да бъде възприето негативно, което да доведе до затруднение при навлизането на автомобили с тяхната технология.
Changan планира да стартира марката Avatr в Европа през 2026 година и е неизвестно дали логото HI ще остане на място.