Хорнър: Волф може да опре до нашите мотори
Създаването и развитието на програмата за задвижващи системи на Red Bull във Формула 1 е една от големите теми на сезон 2021. Естествено, тя ще бъде базирана на програмата на Honda, тъй като японците напускат световния шампионат в края на тази година, а в медиите редовно се появяват информации за поредните инженери, привлечени от Red Bull.
Шефът на Red Bull Racing Кристиан Хорнър сподели пред Autocar перспективите пред новото подразделение за задвижващи системи в Милтън Кийнс.
„Ние сме много взискателен клиент. Винаги плащаме навреме, но искаме да получаваме най-доброто, което често създава дискомфорт у партньорите ни – обясни Хорнър. – Като разбрахме, че не можем да си купим най-добрите задвижващи системи, решихме да си ги правим сами.
„Така се подредиха обстоятелствата. В последните две години имаме прекрасни отношения с Honda, но те решиха да напуснат спорта. Не ни се искаше да се връщаме в ролята на клиент на някой доставчик на задвижващи системи. Това за нас щеше да е компромис, който не искаме да правим. Затова и взехме смелото решение да създадем собствено подразделение за задвижващи системи, но в Red Bull никога не се плашим от смели решения.
„Това решение стана възможно след замразяването на двигателите, договорено през февруари с помощта на ФИА. От Honda много ни помогнаха, като ни позволиха да използваме интелектуалната собственост на тяхната задвижваща система, но нашата цел е друга. Ние искаме да създадем собствен екип специалисти по двигатели, които да разработят задвижваща система от следващото поколение за сезон 2025 или 2026, когато ще се промени техническият реграмент. Затова и сега наемаме нови хора и искаме да работим с най-добрите.
„Тези, които идват при нас, вярват в нашата програма. Това не е сляпа вяра, те виждат какво сме постигнали в спорта. Нашата база е на 50 километра от Бриксуърт, така че новите ни колеги, идващи от Mercedes, няма да се местят, децата им ще останат в същото училище, а те ще започнат работа по интересен проект от нулата.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: http://www.autosport.bg